0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم Warum läuft Herr R. Amok

admin . آلمان, درام, ژانر, کشورها

بررسی فیلم Warum läuft Herr R. Amok

فیلم Warum läuft Herr R. Amok / Why Does Herr R. Run Amok? / رینر وارنر فاسبیندر

فیلم Warum läuft Herr R. Amok

90% مردم این فیلم رو نمیتونند مشاهده کنند چون تحمل این ریتم را ندارند و میتونم قسم بخورم میشائیل هانکه در فیلم " قاره هفتم " از این فیلم الهام گرفته است.

داستان : Herr R یک نقشه کش است که زندگی متوسطی دارد، همسر و یک فرزند برای خودش در اختیار دارد و بالذات فردی ساکت است ولی ……..

خیلی سخت است هضم این فیلم، ریتم فیلم وحشتناک آهسته است، این از اولین فیلم های فاسبیندر محبوبم محسوب می شود که اصلا تصور چنین فیلمی را نداشته ام، فیلم های فاسبیندر نظیر یک مخدر است، به آن معتاد می شوید ولی نباید دایم مصرف کنید شاید تا روزها دیگر سمت او رفتن درست نیست، چون دیدگاه های منفی او نسبت به زندگی و همینطور زندگی شخصی اش که در خیلی از فیلم هایش نمود پیدا میکند هر ذهنی را می تواند درگیر کند، مسلما من شخصی نیستم که به این نوع سوال هایی که در ذهنم پیش میاد گریزی نزنم ولی تحت تاثیر آن ها قرار گرفتن و ایدئولوژی ها را عوض کردن درست نیست و من فکر میکنم خود فاسبیندر هم چنین آرزویی را برای بینندگان خود نداشته است !

فیلم Warum läuft Herr R. Amok یا با ترجمه فارسی چرا Herr R دیوانه می شود ؟ از تدوین ساده ای برخوردار است که خود فاسبیندر انجام داده است، او هر سکانس را گرفته است کات زده است و سپس سکانس بعدی را میبینیم، توالی بین سکانس ها و ربطی بین آن ها وجود ندارد، موزیکی نمیبینیم، فاسبیندر فیلم Warum läuft Herr R. Amok یا با ترجمه انگلیسی فیلم Why Does Herr R. Run Amok? را به شیوه مستند ساخته است، شیوه ای که انگار تکه ای از زندگی را میبینیم، زندگی فردی که فشارها و افکار از درون او را می خورند ولی ما شاهد آن نیستیم، ترس از اینکه فرزندی که در مدرسه مشکل دارد در آینده شبیه پدری شود که برای بیان اسم یک آهنگ مشکل دارد و دست آویز خنده دو دختر در مغازه فروش صفحه های موسیقی قرار میگیرد، ترس از زندگی که به صورت یکنواخت باید طی شود، دوستانی که می آیند می روند و شاهد حرف هایی که آن ها می زنند و همگی چیز جدید نیستند.

فاسبیندر با دوربین روی دست خود که عمده ترین شکل فیلم برداری در این فیلم محسوب می شود به طوری که لرزش آن به خوبی مشخص است در اغلب سکانس ها با زوم روی شخصیت ها و یک کلوزآپ بی تفاوتی و یا نقاب آن ها را نشان می دهد، تنها مدخل نجات Herr R  ترفیع او محسوب می شود که آن هم از بین می رود.

افزایش بی رویه کشیدن سیگار تا روزی 40 عدد حتی باعث می شود که صاف نشدن برنامه تلویزیون او را از کنترل خود خارج کند.

سکانس افتتاحیه فیلم شاهکار است، 4 همکار با هم از اداره بیرون می آیند ولی فقط Herr R  است که هیچ جکی نمی گوید، هیچ حسی بر روی صورتش پیدا نیست.

همیشه باید در نظر بگیریم زندگی یک راه طولانی ست که اگر درست طی نشود هر آن احتمال تصادف وجود دارد.

حواشی فیلم Warum läuft Herr R. Amok :

  • فیلم در طی 30 روز فیلم برداری شده است.

 

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • Hadi

    |

    ممنون امین جان
    به زودی تماشا می کنم

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…