0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم Angst vor der Angst

admin . آلمان, درام, ژانر, کشورها

بررسی فیلم Angst vor der Angst

ترس از ترس / Angst vor der Angst / Rainer Werner Fassbinder / 1975

فیلم Angst vor der Angst

کمی فیلم پیچیده ای است.
داستان : Margot زن خانه داری که کودک دومش رو حامله است و در آپارتمانی زندگی میکند که مادرشوهر و خواهرشوهرش هم اونجان به زودی یک نوع علایمی رو …..

فیلم گیج کننده ای ست که به شدت شخصیت محور است و به صورت روانشناسانه شخصیت اول فیلم رو زیر ذره بین قرار میده .پتانسیل خوبی داره ولی در مورد شخصیت اول فیلم اطلاعات زیادی نمیده و این زندگی آرام که دستخوش موج روانی مارگوت میشه پتانسیل ارزشیابی و بررسی بیشتر رو داشت . کارگردان مثل یک روانشناس به دلیل پیشینه ی خودش ( همونطور که اشاره کردم فیلم های ایشون به روحیه خودش خیلی نزدیک بوده ) زندگی یک فردی که برای مدتی دچار یک نوع Breakdown عصبی میشه رو مورد بررسی قرار میده.فردی دارای فشارهای روحی از طرف خانواده شوهر ، بی توجهی های شوهر ، احساس در قید بودن و رها کردن خود با مست کردن و کارهای خارج از مرز یک همسر ، افسردگی داشتن پس از تولد و…
فاسبیندر یک کرکتر فرعی هم درست میکنه ولی مانور زیادی تا انتهای فیلم که سرنوشتش رو میفهمیم روی اون نمیده شاید هدف او از ساختن این کرکتر فرعی پیشبینی یک نوع پایان در قبال دید تیره داشتن به اطراف باشه ، شاید او نمادی از خودش باشه … شاید مارگوت هم اگه ادامه میداد به جنون او دچار میشد ولی ما در مورد این شخصیت چیز زیادی نمیدونیم و فیلم در هاله ای از ابهامات بیننده و حدسیات او تموم میشه .
شاید این افسردگی های مزمن فصلی در زندگی هر شخصی رخ میده . دروغ میگم ؟ کمی اطراف رو بنگریم ما فصلی نه ، همیشگی افسرده هستیم و پتانسیل تمایل به آن رو داریم .

فیلم Angst vor der Angst یا با ترجمه فارسی” ترس از ترس” یکی دیگه از کارهای تلویزیونی کارگردان است که نظیر یک اثر مینیمال می ماند که اکثر حوادث در خانه شخصیت اول رخ میده، خانه ای که انگار جهنم شخصی برای او بوده است و فراری از او نیست.

فیلم Angst vor der Angst در مورد ضمیر ناخوداگاه انسان است که در برابر زندگی که با شخصیت حقیقی انسان در تضاد است به آشوب بر میخزد، ذهن و جسم را تحت تاثیر قرار میدهد و درون انسان را از هم می پاشد، در مورد بیماری روانی نیست بلکه برعکس در مورد زندگی نرمالی ست که خیلی از ماها داریم ولی برآیند های متضاد و مضر روزانه آن آنقدر است که بر روی هرکس تاثیر خاصی دارد که برای Margot عواقب آن وخیم تر بود..

برچسب ها:, , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…