5 / 5 (1 votes)

بررسی فیلم Angst

admin . آلمان, جنایی, ژانر, سبک های سینمایی, سینمای استثمارگری, کشورها

بررسی فیلم Angst

ترس / Angst / 1983 / Gerald Kargl

فیلم Angst

داستان : مردی با پس زمینه بیماری روانی از زندان آزاد میشه ولی میل بیش از حد به ارتکاب جنایت و قتل باعث میشه که….

 

در مورد این فیلم نمیتونم صحبت کنم نفس من رو موقع دیدنش برید ! فیلم تنها و اولین فیلم کارگردانش محسوب میشه که دیگه کارگردانی نکرد چون قرض های زیادی داشت و به نظر من یکی از با استعدادترین افراد زمان خودش میتونست باشه.سینماتوگرافی و موزیک این فیلم شاهکار هستند و نمونه ی زیادی از این دست در سینما برایش وجود نداره . فیلم ناشناخته ای که روی فیلم های بعد از خودش بسیار تاثیر گذاشت به طوری که کارگردان مرز شکن فرانسوی Gaspar Noé این فیلم رو خیلی برای خودش الهام بخش میدونه – من وارد سینمای این گاسپر هنوز نشدم ولی فیلم هاش رو دارم – بار روانی فیلم بسیار زیاد است بیننده بارها اذیت میشه و فیلمی نیست که به مذاق هرشخص خوش بیاد یا بتونه شاید تا آخر فیلم دوام بیاره.
نمیتونم در مورد فیلم حرف زیادی بزنم جز اینکه یک شاهکار دیدم گرچه هیچوقت این فیلم رو نمیتونم به کسی توصیه کنم و در راستای فیلم های خطرناک فیلم قرار میگیره.
یک نکته در مورد شروع و پایان فیلم و وجود صدای چکه ی آب در پس زمینه است خوب این یک علت روانشناسی از دیدگاه من میتونه داشته باشه به این صورت که یک راه شکنجه به صورت واقعا وحشتناک لخت کردن یک نفر و قرار دادنش زیر شیر دوشی ست که به صورت چکه چکه میاد که هر قطره که به سر انسان برخورد میکنه بعد از مدتی یک رفلکس روانی شدید در بدن ایجاد میکنه و انسان واقعا از نظر روانی خرد میشه، میشه گفته شخصیت اول فیلم ما هم شاید چنین حالت روانی برایش پدید آمده که محیط اطراف چنین چکه هایی بر روی سرش هستند……

نمره ی من 9

فیلم در آلمان به صورت محدود به نمایش در آمد و بعدا به صورت VHS توزیع شد ولی بیننده های کمی فیلم رو دیدند تا اینکه به یک توزیع کننده حقوق فیلم فروخته شد ولی در دی وی دی که منتشر شد 7 دقیقه به فیلم اضافه شد، 7 دقیقه ای که سکانس قتل دیگری در آن گنجانده شد و کمی از پیش زمینه های روانی شخصیت اصلی فیلم و اتفاقات کودکی او در آن گنجانده شد که چون زاید میومد و همچنین عنوان فیلم به شیزوفرنی تبدیل شده بود بعدا توزیع اونها متوقف شد ولی در دی وی دی که زمان اصلی فیلم یعنی همون 75 دقیقه قرار دارد سانسور دیگه ای هم صورت گرفت تحت نظر کارگردان و اونم تیره کردن سکانس معروف تونل بود.
این اختلاف دقیقه ای که در Imdb نشون داده میشه در مورد این فیلم به همون تفاوت بین دی وی دی فرانسوی فیلم و نسخه اورجینال برمیگرده و اونی که زمان کمتری داره فیلم اصلی می باشه گرچه اون یکی دیگه دیگه پیدا نمیشه.

از نکات جالب این فیلم دیالوگ های اندک است همین امر باعث میشه بار روانی فیلم زیاد باشه، یعنی بیننده از نظر بصری فقط مسخ باشه، تمام توجه اش متوجه فیلم باشه و بس

فیلمی که شاید اون را بتوان در راسته سینمای استثمارگر هم قرار داد.

 

 

برچسب ها:, , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…