0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم Sluzhebnyy roman

admin . روسیه, ژانر, عاشقانه, کشورها, کمدی

بررسی فیلم Sluzhebnyy roman

Sluzhebnyy roman / 1977 / عشق اداره ای / الدار ریازانوف

فیلم Sluzhebnyy roman

یعنی این فیلم جزو 10 فیلم برتر من محسوب دیگه میشه و حال هرچه بیشتر از هالیوود و دنیای بیخود سینمای مدرن هالیوود دور میشم بیشتر لذت می برم.

داستان : Novoseltsev یک کارمند جزء در اداره آمار محسوب می شود، رییس آن ها زنی ست خشک، بسیار جدی، مجرد و شخصی که آن ها او را عجوزه می نامند. دنیای این اداره با ورود دوست دوران دانشگاهی Novoseltsev عوض می شود که قصد دارد تا …………….

نمی دونم چی بگم. من عاشقانه های زیادی دیدم ولی این شاید یکی از بهترین های آن ها محسوب می شد. ریازانوف در این فیلم به خوبی هنر خود را به کار برده است که یک فیلم 150 دقیقه ای که در دو قسمت به نمایش در می آید یکنواخت و خسته کننده نباشد. شخصیت های مهم و کلیدی این فیلم همان اول معرفی می شوند، در واقع یکی از جنبه های قوی فیلم همین شخصیت هاست که با آنکه اندک هستند ولی همگی نقش دارند، فیلم در رابطه با عشق است و در کنار یک رابطه ای که در حال شکل گیری ست، زوال یک عشق دیرین هم شاهد هستیم.

فیلم Sluzhebnyy roman

انگار این تلخی شیرینی ها، این شکست ها و فراموشی ها، این فراز و نشیب ها در زندگی های شخصی در خاطرات شخصی باید چیزی باشد که انسان همیشه اسیر آن است.

شات های بی نظیری فیلم از فضای سرد مسکو و همچنین نغمه ها و شعرهایی که توسط خود کارگردان نوشته شده است از جنبه های مثبت دیگر فیلم است. ریازانوف در کشورش یک چهره شاخص هنری ست که با کمدی های بی نظیرش بارها تماشاگران را از خود بی خود کرده است.
سکانسی که Novoseltsev ادای رییسش را در نبود او دارد می گیرد، سکانسی که Novoseltsev برای پاچه خواری و جلب توجه رییسش همه کار میکند به قدری قوی کار شده است که بیننده را به وجد می آورد.

فیلم Sluzhebnyy roman

در واقع فیلم Sluzhebnyy roman یا عشق اداره ای همانند دیگر رمان ها و فیلم های روسی در ژانر خود محسوب می شود، ادبیات قوی روسیه انگار در سینمایش هم قدرت خود را به رخ می کشد و کارهای پوشکین و چخوف و داستایوفکی و تولستوی تنها کافی نیستند تا به ارزش های ان ها بتوان اجر نهاد.
فیلم Sluzhebnyy roman یک عاشقانه است، عاشقانه ای که هرکس می تواند ببیند و ترس از سانسور نظیر فیلم های روز هالیوود نداشته باشد که آدم می ترسه با یکی حتی ببینه !
این فیلم یک مزه ای برای من داشت که انگار سال ها بود از ذائقه ام به دور افتاده بود، فیلم گرمی که باعث شد بلافاصله خواهان دیدن دیگر فیلم های ریازانوف باشم.

فیلم در گیشه بسیار موفق بود و 58 میلیون بلیط برای ریازانوف فروخت.

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (2)

  • هادی

    |

    فیلم حال و هوای کارای میخایکلوف رو داره، نه؟

    پاسخ دادن

    • admin

      |

      بنده به عنوان کسی که سینمای هر دو نفر رو میشناسم باید بگم ایشون خیلی از میخایلکوف سرشناس تر است ولی متاسفانه توی ایران شناخته شده نیست و همین یک کارش رو که دیدم بسیار عالی بود

      و فیلم هایش کارهایش همپایه و شاید بهتر از نیکیتا هم باشه

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…