5 / 5 (1 votes)

بررسی و نقد فیلم The Best Offer

admin . Mystery, ایتالیا, جنگی, درام, ژانر, عاشقانه, کشورها

بررسی و نقد فیلم The Best Offer

The Best Offer / La migliore offerta / 2013/ جوزف تورناتوره

بررسی و نقد فیلم The Best Offer

با اونکه این هم یکی از خوب های جوزف تورناتوره است ولی متاسفانه در سال گذشته میلادی زیاد مورد توجه قرار نگرفت.

داستان : ویرجیل اولدمان یک استاد عتیقه شناسی و هنرهای زیباست که اداره حراجی ها هم بر عهده دارد، او عادات خاصی دارد ولی روزی با دریافت یک تماس تلفنی….

عشق است که ریشه می خشکاند، در این دنیا همه حقایق واقعی نیستند و همه بازیگرهایی هستیم که سعی میکنیم نقاب خود را بهتر از دیگری حفظ کنیم.

فکر میکردم فیلم The Best Offer یا بهترین پیشنهاد هم نظیر فیلم " زیبایی بزرگ " نامزد اسکار بود و میخواستم این دو فیلم شخصیت محور را با هم مقایسه کنم ولی خوب اشتباه کردم. فیلم آخر تورناتوره فیلمی ست شکیل، خوش فرم و به بیننده صبور خود به خوبی پاداش میدهد، ویرجیل کسی که نه تنها عادات عجیبی دارد، تلفن همراه ندارد، در بعضی چیزها نظیر تاریخ تولد خود خرافات نشان می دهد ولی مردی ست که درون احساس تنهایی را حس می کند، او که از لمس افراد دیگر واهمه دارد، موی سر خود را رنگ می کند که بر این باور باشد که هنوز جوان است، عشق خود را به زن ها با جمع آوری تابلوهای نفیسی از زنان و هنرهای زیبا و عتیقه جات ابراز میکند، او به دنبال ارزش های مالی آن ها نیست گرچه تقلب میکند که آن ها را مفت به دست آورد ولی در درون حس اغنا شدن از طریق نگریستن به آن ها در سکانسی که دوربین به خوبی آن ها را نشان می دهد، را به دست می آورد. زندگی او با شخصیت دیگری رقم میخورد، دختری که مردم گریز است نظیر او، از محیط های باز دوری می کند و ویرجیل او را به مثابه شخصی می پندارد که گمشده اوست، موزیک استثنائی اننیو موریکونه در این فیلم نظیر فیلم قبلی کارگردان مرثیه است، اپرایی در مدح و ستایش غمناکی عشق، اوج گیری تارهای صوتی خواننده این اپرا در تک تک لحظات فیلم حتی بعد از پایان یافتن فیلم در ذهن شما باقی می ماند.

فیلم The Best Offer یک فیلم شخصیت محور و در عین حال داستان گوست، زمانی که ویرجیل می گوید : زمانی که شما عاشق کسی هستی بر این باور می رسی که او زیباست این تماشاگر است که متوجه می شود زندگی شخصیت منزوی و عجیب ما عوض شده است، او موبایل بر دست می گیرد، با شستن رنگ مو دیگر احساس پیری نمی کند و حتی از تماس هم دیگر واهمه ندارد.

او که همیشه در لایه لایه های نقاشی های تقلبی و حتی چه بسا مربوط به چند قرن پیش قدرت تشخیص اصل و کپی رو کسب کرده بود در نبرد با قوی ترین حس موجود در دنیا کور شد و نتوانست پس پرده های لایه های رابطه خود را ببیند.

تورناتوره بار دیگر اثبات کرد دیدگاه تلخی نسبت به زندگی و آدمی دارد، فیلم های او مرثیه هستند، مرثیه ای برای عشق و انسانی درگیر این وادی تا به ابد است.

حواشی فیلم The Best Offer :

  • با آنکه فیلم از نظر من عالی بود ولی گیشه نظر دیگه ای داشته و بودجه 18 میلیونی این فیلم فقط فروش 19.5 میلیونی تقریبا کسب کرده است.
  • فیلم برداری 5 تا 6 هفته طول کشیده است.

 

 

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • هانیس

    |

    محشر بود عالی بود . خیلی خوب بود این چند روزه من کیف کردم با این فیلما

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…