0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار و فیلم های جوزف تورناتوره

admin . ایتالیا, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های جوزف تورناتوره

جوزف تورناتوره

بعضی کارگردانان هستند سینما همیشه مدیونشون است، فیلم های شاید خیلی هنری نسازند ولی سینمایی مولف و خاص خودشون دارند، صاحب سبک هستند و فیلم هاشون همیشه ماندگار است و هم اهالی عام و هم خاص سینما از آن ها بهره می برند و لذت دایمی دارند. این بین جوزف تورناتوره یکی از همان هاست. نگاهی به زندگینامه جوزف تورناتوره و سپس فیلم های او می اندازیم تا بخش کارگردانان ایتالیایی سایت کامل تر شود.

جوزف تورناتوره یک کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم ایتالیای محسوب می شود که در 27 می سال 1956 به دنیا آمده است.

تورناتوره در شهر باگریا که نزدیک شهر پالرمو است به دنیا آمده است. 16 سال بیشتر نداشت که علاقه جدی خودش را به بازیگری و تئاتر نشان داد. اوایل او در قالب یک عکاس تفریحی کار میکرد، سپس به سینما علاقه نشان داد و اولین فیلم خودش را ساخت به اسم Le minoranze etniche in Sicilia، یک فیلم مستند که برنده جایزه فستیوال سالرنو شد. سپس برای  RAI قبل از اینکه اولین فیلم بلندش را بسازد مدتی کار کرد. اولین فیلم بلند او Il Camorrista در سال 1985 بود که منتقدین و تماشاگران به یک اندازه آن را دوست داشتند و جایزه ربان نقره ای برای بهترین کارگردان تازه کار به خانه برد.

جوزف تورناتوره

بهترین کار تورناتوره به گواه خیلی از افراد سینما پارادایزو است که در سال 1988 ساخته شد که توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم برای او به همراه آورد.

خیلی های تورناتوره را استاد مسلم فیلم سازی می دانند. همکاری او با اننیو موریکونه نامی ، استاد بی حرف و حدیث ساخت موسیقی فیلم ، باعث شده است که خیلی از فیلم های او در نظر داشتن ساندتراکی قوی در یاد بسیاری باقی بمانند. او کارگردانی ست که دوست دارد با قراردادن بازیگران آماتور و غیرحرفه ای در فیلم هایش ریسک کند. کمتر در مورد کارهایش مصاحبه می کند و دوست دارد فیلم هایش گواه کارهایش باشند، شاید هم چنین کاری را واقعا می تواند انجام دهد چون هر کدام از فیلم های او همیشه در ذهن علاقه مندان جدی سینما باقی مانده اند.

اطلاعات زیادی از جوزف تورناتوره وجود ندارد ولی در زندگی شخصی او یک فرد بی دین و منکر خدا است و برادرش فرانچسکو تورناتوره یک تهیه کننده فیلم است.

برچسب ها:, , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…