0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Pusher

admin . جنایی, دانمارک, ژانر, کشورها, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Pusher

Pusher / دلال مواد مخدر / 1996 / نیکلاس ویندینگ رفن

فیلم Pusher

فیلم Pusher یا دلال مواد مخدر را سخت می توان باور کرد که نیکلاس ویندینگ رفن فقط در 25 سالگی ساخته است. فیلمی که شروع عرصه فیلم سازی کارگردان بزرگش بود.

داستان : فرانک یک مواد فروش خرده پاست که زندگیش رو از همین راه میگذرونه و همه چیز بگی نگی خوب پیش میره تا اینکه او که از میلو مواد میخره و گرون تر میفروشه با مشکلی روبرو میشه و باید به میلو پول قلمبه ای بپردازه و این تازه آغاز مشکلاتی ست که……..

بعد از معرفی زندگینامه نیکلاس ویندینگ رفن تصمیم گرفتم این سه گانه شاهکارش رو معرفی کنم.

فیلمی که باعث شد خیلی از بازیگرهای بزرگ دانمارک استارت بازی خود را بزنند.

شیوه فیلم برداری کارگردان شبیه فیلم های داگماست، دوربین روی دست ، تم رئال وار و همجنین نورپردازی طبیعی و استفاده از لوکیشن های واقعی فیلم رو بسیار باورپذیر میکنه.در فیلم Pusher قسمت اول  شاهد زندگی یک هفته ای فردی به اسم فرانک هستیم، فرانک اصول خاصی رو نداره و یک شخص تک محور محسوب میشه، او فقط سعی میکنه موفق باشه ولی توگویی عمل غیرقابل پذیرشی که در جامعه داره انجام میده زندگی او رو همیشه رو به روند بد هدایت میکنه.کشتی فرانک همیشه با مشکلات و بدشانسی مواجه هست و از همه جا بد میاره، انگار سردرگمی و باورناپدیری انتهایی فرانک سرنوشتی ست که مادر طبیعت برای افرادی نظیر او در نظر گرفته اند . به هیچ وجه نمیشه از قدرت فیلم گذشت و بازی عالی فرانک رو در نظر نگرفت و از این طرف بازی میلوی صِرب عالی ست و پایان فیلم به قدری استثنائی ست که شما شخصیت هایی که سعی میکنند هرکدام زندگی خود رو بسازند و رویاهایی برای خود دارند رو بیش از پیش در فیلم درک میکنید .
فقط باید بیننده صبوری باشین و با این فیلم شخصیت محور همراه شین، ضربه ای که فیلم از نبود تونی میخوره انکار ناپذیر است ولی نمیشه در نظر گرفت تونی باید حذف میشد و ناراحتی اولیه من در پایان به تحسین کارگردان منجر شد . سکانسی که فرانک و تونی در ماشین در حال صحبت هستند و تونی به فرانک تیکه میندازه بسیار عالی بود اینقدر خندیدم که حد نداشت !

فیلم Pusher در واقع همان چیزی ست که باید باشد، شخصیتی که سرنوشت محتومی دارد، او با آنکه در مسیر فراز و نشیب های زندگی قرار میگیرد ولی سرنوشت او از قبل مشخص شده است، فیلم Pusher یک فیلم با بودجه کم است که کنتراست فیلم با کوررنگی کارگردان ارتباط مستقیمی دارد، تدوین فیلم به دلیل نحوه فیلم سازی کارگردان خطی ست و داستان فیلم بسیار محکم و باور پذیر است، فیلمی سیاه که بیشتر به   نئونوآر ها شبیه است و هرکس در دنیای سیاه خودش غرق شده است !

Kim Bodnia یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای دانمارک برای من محسوب می شود که در این سه گانه بازی اش نمود خاصی دارد !

حواشی فیلم Pusher :

  • دوباره آمریکایی های احمق سال 2012 به کارگردانی Luis Prieto  این فیلم را بازسازی کردند !
  •  نیکلاس ویندینگ رفن در ساخت این فیلم از فیلم های Cannibal Holocaust, The Battle of Algiers, The Killing of a Chinese Bookie  و خیابان های پست مارتین اسکورسیزی الهام گرفته است.
  • نقش های جزئی این فیلم را دوستان کارگردان و یا افرادی تشکیل داده اند که به زندگی خیابانی خو گرفته اند ! بازیگر اصلی که کارگردان برای نقش فرانک در نظر گرفته بود دو هفته قبل از شروع فیلم برداری کنار گذاشته میشود به دلیل آنکه کسل کننده بوده است.
  • نحوه نورپردازی فیلم جلوه تاریک دیگری به فیلم بخشیده است، مشکلاتی نظیر عدم کار کردن بیش از 8 ساعت ( طبق قوانین دانمارک ) و کار نکردن در تعطیلات همگی باعث بوجود آمدن مشکلات مالی برای کارگردان شد چون بودجه فراوانی نداشت.

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…