5 / 5 (1 votes)

بررسی و نقد فیلم Pusher II

admin . اکشن, جنایی, دانمارک, درام, ژانر, کشورها, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Pusher II

 Pusher II / نیکلاس ویندینگ رفن  / 2004

فیلم Pusher II

فیلم Pusher II یا قسمت دوم سه گانه ی دلال مواد مخدر نیکلاس ویندینگ رفن به یک فیلم شخصیت محور کامل تبدیل می شود.

داستان : داستان : با تونی در قسمت اول آشنا شده بودیم مقدار اندکی. این قسمت تمرکز بر روی تونی میکنه، یک خلافکار که در گاراژ پدرش به دزدیدن ماشین ها میپردازه و گاه به گاه هم درگیر مواد هست و تازه از زندان آزاد شده و باخبر هم میشه که …..

نیکلاس ویندینگ رفن بعد از ساخت قسمت اول 8 سال زمان داشت تا قسمت دوم را بسازد، او تصمیم گرفت در دو قسمت بعدی این سه گانه بیشتر روند قسمت اول را در پی بگیرد، یعنی زوم کردن روی شخصیت های کلیدی فیلم و همچنین خارج نکردن فیلم ار روند شخصیت محوری.

داستان قسمت دوم مرکزیتش رو روی تونی قرار میده، شخصیتی که در فیلم اول اندکی با او آشنا شدیم . او کسی ست که از همون اول یک بازنده تمام عیار معرفی میشه، انگار تونی که هرکاری انجام میده لفظ ناتوان در آخر به او ختم میشه تتو های بسیاری رو همچون خلاف کارهای بزرگ انجام میده تا شخصیتش رو بزرگ جلوه بده !شروع فیلم بسیار استثنایی ست و کارکرد موزیک به نسبت فیلم اول بسیار پخته تر و بهتر میشه .عنوان بندی عالی در 3 قسمت به طرز ساده ای دنبال میشه که فقط در آن شخصیت های اصلی فیلم معرفی میشوند . دوربین روی دست کارگردان فردی رو نشون میده که در تمامی سکانس ها ناموفق است، او حتی نمیتونه در فاحشه خانه کارش رو درست انجام بده، تونی فردی ست که سرخورده اطرافیانش هست و شاید فراری که برای خودش در نظر میگیره فرار از این زندگی نکبت باری باشه که در آن فرزندش تمامی امید دست نیافته او باشه، دنیایی که تونی در اون داره زندگی میکنه به هیچ کس رحم نداره ، پدر او برایش Deadline میخواد تعیین کنه، دوستانش غرق در دنیایی هستند که باور پذیری آن برای بیننده طوری جا میافته که هولناک باشه و این خاص این نوع سینماست که در آن بیننده به قدری شوک بهش وارد میشه که بیشتر از تاثیرپذیری به صورت ناخوشایند، مثبت باشه.
این فیلم کارگردان به نظر من قدرت فیلم اول رو نداشت ولی شما دوست نداری از دست بدیش ….
از دیالوگ نویسی که برای این قسمت صورت گرفته اصلا نمیشه گذشت.

در فیلم Pusher II نظیر فیلم اول تونی هم نظیر فرانک بازنده است، اونها با سرنوشت محتوم خود نمی توانند بجنگند، کنتراست همچنان حرف اول را میزند و همچنین نکته مهم دیگر فیلم با آنکه موقعیت جهانی و کشوری کارگردان فرق کرده است ولی فراتر از یک فیلم متعلق به سینمای مستقل و کم بودجه نرفته است.

حواشی فیلم Pusher II:

  • بعد از شکست تجاری کارگردان سر فیلم Fear X (2003) کارگردان این فیلم و قسمت بعدی را برای این ساخت که بتواند بودجه لازم برای سرپا نگه داشتن دوباره کمپانی فیلمش فراهم سازد و در واقع او اصلا قصد ساخت دنباله ای برای قسمت اول نداشت ولی بدهی 1 میلیون دلاری او را مجاب به انجام چنین کاری کرد.
  • همانطور که اشاره کردم موسیقی فیلم عالی ست و هیچ اسم از هنرمندان محبوب روی ساندتراک های فیلم وجود ندارد و کارگردان واقعا میخواسته است با توجه به فضای فیلم از موسیقی زیرزمینی استفاده کند.
  • بسیاری از بازیگران این فیلم مجرمان واقعی هستند نه بازیگران سینما !

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…