0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم The Taking of Pelham 1 2 3

admin . اکشن, جنایی, ژانر, هیجانی

بررسی فیلم The Taking of Pelham 1 2 3

فیلم The Taking of Pelham 1 2 3 / گرفتن قطار پلهام 1 2 3 / تونی اسکات / 2009

فیلم The Taking of Pelham 123

110 دقیقه شکنجه، مشاهده فیلمی که بازسازی شاهکاری بود که نیازی نبود بازسازی بشه. حیف….

داستان : گروهی مسافرین یکی از قطاران متروی نیویورک را به گروگان می گیرند، درخواست 10 میلیون پول می کنند و این ظاهر ماجراست چون……..

زمانی که نسخه اصلی رو دیدم ، چون شاهکار بود، مطمئن بودم فیلم هایی که بعدا با همین اسم و محتوا باز سازی بشند آشغالی بیش نخواهند بود، هرچند پشت جایگاه کارگردانی این فیلم تونی اسکات مرحومی نشسته باشه که به شخصه 11 تا از فیلم هایش رو دارم و شاید براش باید یک بخشی در قسمت یک نگاه یک کارگردان هم باز کنم، ولی با این حال هم فیلم حتی در سایه شاهکار کلاسیکش قرار نمیگیرد. داستان تفاوت های بسیار با نسخه اصلی داره، عنوان بندی مدرن فیلم، استفاده از عنصر اینترنت و همچنین نحوه فیلم برداری که آدم رو یاد بعضی کارهای پکین پا می انداخت هیچ کمکی به فیلم نمی کنند، بازی حان تراولتا ولی این بین فوق العاده است، هیچ رقمه نمیتونم این یکی رو انکار کنم، برخلاف شخصیت به ظاهر خونسرد ولی سادیسمی فیلم اصلی جان تراولتا در این فیلم یک دینامیت است که سکانس آخر و نهایی فقط حسرت من رو از بازی او در این فیلم بیشتر کرد، در واقع این تراولتا ست که به فیلم ارزش می بخشد، وگرنه بازی دنزل واشنگتن در نقش یک مامور ساده، خانواده دوست اهرم مناسبی در پیشبرد فیلم نیست.

فیلم تونی اسکات یعنی The Taking of Pelham 1 2 3 یک فیلم جدی در ژانر مربوط به خودش و با تمام مخلفات آمریکایی ست، در حالیکه در فیلم ارجینال تمامی نکات فیلم کامل بودند و حتی مسافران نقش داشتند و یک بازی با ژانر عالی بود، این فیلم با تغییر در داستان، حذف مواردی نظیر پلیس در بین مسافران، هدف اصلی رایدر و عناصر دیگر سعی داشت چیز متفاوتی باشد که متاسفانه دلپسند نبود.

دو همکار رایدر به طرز مسخره ای دستگیر می شوند، پلیس ناگهانی به موقع سر می رسه و اونها رو دستگیر میکنه درحالیکه در دوربین دخترک ما هیچوقت به خوبی ندیدیم که پلیس چهره اون ها را شناسایی کنه، هویت اصلی رایدر با اونکه توی مانیتور دیده میشه ولی با این وجود خیلی مسخره شهردار و دستیارش متوجه می شوند او کی هست.

در فیلم اصلی شخصیت های بد فیلم همه چهره هاشون رو عوض کرده اند با آرایش ولی در این نسخه هیچ کدام ترسی از شناخته شدن نداشتند و مهمتر از همه در فیلم اصلی این شخصیت اصلی فیلم نیست که خودش رو لو میده نظیر رایدر که خیلی چیزها در مورد خودش گفت و تفاوت های دیگری که ساختار فیلم را زیر سوال می برد.

The Taking of Pelham 1 2 3 یک فیلم متوسط از تونی اسکات است زمانی که شما شاهکار اصلی را ندیده باشید، وگرنه 110 دقیقه شکنجه را برای شما تضمین می کنم.

حواشی فیلم The Taking of Pelham 1 2 3 :

  • بودجه 100 میلیون، فروش حدود 151 میلیون دلار.
  • فیلم در نگاه اکثر منتقدین یک افتضاح به شمار می رفت و از حد متوسط بالاتر نرفت.

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…