5 / 5 (1 votes)

بررسی فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia

admin . اکشن, جنایی, درام, ژانر, وسترن

بررسی فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia

Bring Me the Head of Alfredo Garcia / برام سر آلفردو گارسیا رو بیارین / 1974 / سام پکین پا

فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia

با اونکه این محبوب ترین فیلم سام پکین پا برایم نیست ولی شروع فیلم هایش رو با این شروع میکنم چون یکی از فراموش نشدنی ترین فیلم های تاریخ سینماست.

داستان : به دنبال مطلع شدن از بارداری دخترش ، 1 میلیون دلار برای آوردن سر کسی که اینکار رو انجام داده تعیین میکنه فردی که اسمش آلفردو گارسیا هست !!! و …..

پکین پا یکی از استادترین کارگردان های کلاسیک هالیوود به شمار میره که پردازش عناصر فیلم نامه و …. رو به خوبی در فیلم هایش انجام میده . این بازی با خشونت و به تصویر کشیدن جلوه های زشت انسانی چیزی ست که در سینما یک هنر خاص رو میطلبه … شکی در این نیست که چاقو به دست بازیگر لیدر فیلم دادن و پاشیدن دو سطل خون روی لنز دوربین کاری نداره همون کاری که فیلم های اسلشر نوین یا کلاسیک کشورهای گوناگون بنا به قدرت کارگردان در درجات گوناگون انجام میدهند ولی به تصویر کشیدن خشونت به نوعی که در انسان یک نوع انزجار شخصی از زشتی ها به وحود بیاره نمیتونه کار هرکس باشه.
اون جلوه ی انسانی که هانکه زمانی که ازش یاد میکنه از هولناکی انسان خبر میده.
فیلم با به رشته ی تصویر کشیدن اینکه حرص،آز و خشونت میتونه منجر به سلسه مراتبی بشه که همگی پیروی صفت بد قبلی هستند و اینکه آیا یک زندگی ارزش این رو داره به خاطرش زندگی های دیگه از بین بره ذهن شما رو درگیر میکنه .
آیا امیدی به زندگی هست زمانی که روحت و عشقت از بین میره ؟ ارزش زندگی انسان ها چقدر است ؟
به فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia یا با ترجمه فارسی سر آلفردو گارسیا را برایم بیاورید،  با عینک متفاوتی و چشمان بازتری نگاه کنید و مطمئن بشین کمی از سوال هایی که در این دست فیلم های به ظاهر دارای پتانسیل سرگرم کننده مطرح میشه در وجود شما هم شکل میگیره.

در فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia شاهد این هستیم که پکین پا بعد از یک خشونت خشونت دیگری را مطرح می کند، این شورشی هالیوود انگار تمامی احساسات درون و برون زندگی شخصی و خشم نهفته خودش را در این فیلم جاری می سازد، پکین پا چنان با خشونت بازی میکند که بیننده حس انزجاری که کسب می کند از خشونت فیلم نیست، از خشونت واقعی ست که اون بیرون در جریان است.

حواشی فیلم Bring Me the Head of Alfredo Garcia :

  • این فیلم پکین پا هم اسیر سانسور شد و زمان ریلیز شدن در سوئد و آرژانتین و آلمان بَن شد .
  • تنها فیلمی از پکین پا محسوب میشه که توسط استودیو یک کات نهایی زده نشد !
  • راجبر ایبرت از تحسین کنندگان این فیلم محسوب میشود .
  • بودجه فیلم 1 میلیون و 500 هزار دلار.
  • به ادعای کارگردان این تنها فیلمی ست که چیزی که خودش واقعا میخواسته است شده است، فیلم با آنکه در گیشه موفق نبود و منتقدان روی آن نظر مثبت نداشتند ولی در طول زمان و در دهه های بعدی موفقیت بسزایی برای خودش کسب کرد.
  • در طول ساخت فیلم  The Ballad of Cable Hogue فرانک کوالسکی نویسنده و دوست بلند مدت پکین پا با او در مورد ایده ی ساخت این فیلم سخن گفت، ایده ای که پکین پا از آن خوشش آمد و شروع به نوشتن فیلم نامه کرد و حتی این کار را در حیت ساخت فیلم Straw Dogs نیز ادامه داد.
  • مکزیک یکی از کشورهای آرمانی همیشگی پکین پا بوده است و لوکیشن این فیلم در آنجاست و حتی تمامی  دست اندرکاران فیلم به جز چند مورد مکزیکی هستند، خود پکین پا مدت ها برای پیدا کردن محل های مناسب برای قرار دادن حوادث فیلمش در مکزیک به جستجو پرداخت.
  • در سپتامبر 1973 فیلم برداری فیلم شروع شد و در نسخه ماه اکتبر مجله  Variety پکین پا اعلام کرد : برای من دیگر هالیوودی وجود ندارد، به تاریخ پیوسته است. من تصمیم دارم در مکزیک بمانم، چون فکر میکنم میتوانم فیلم هایم را با آزادی بیشتری اینجا بسازم. این اظهارات او دل اعضا اتحادیه فیلم و تلویزیون آمریکا را رنجاند و آن ها به صورت آشکار پکین پا را در کنفرانس ملی شان سرزنش کردند. علاوه بر این اتحادیه پکین پا را تهدید به بایکوت کردن فیلمش کردند، پکین پا در دفاع اعلام کرد نقل قولی که از او در مجله مذکور گرفته شده است به اشتباه بوده است و این بایکوت هنگام اکران فیلم برداشته شد.
  • در طول سال های بعدی به دنبال شکست فیلم در گیشه و منظر بینندگان و منتقدان فیلم در کتاب 50 فیلم برتر تاریخ جا گرفت و تا مدت ها منتقدین سر خوب یا بد بودن آن بحث داشته اند.
  • اسم فیلم و شخصیتی که در آن است ( آلفردو گارسیا ) در فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی به آن آشاره شده است که چندین مثال آن عبارتند از :

در فیلم Demolition Man که سال 1993 اکران شد شخصیت پلیس فیلم آلفردو گارسیا نام دارد.

در یکی از اپیزودهای سریال  Futurama، شخصیت مادر سریال به فردی می گوید : برایم ساعت بِندِر رودریگز را بیاور، که اشاره به اسم این فیلم دارد.

در فیلم کمدی  Fletch یکی از شخصیت های فیلم به پرستار می گوید : شما آلبوم ” وایت گروه بیتلز ها رو دارید ؟ ولش کن، برام یک فنجون چایی داغ بیار و زمانی که بیرون هستی سر آلفردو گارسیا هم با خودت بیار.

Bring Me the Head of Dobie Gillis یک فیلم تلویزیونی ست که اسم خودش را از اسم فیلم پکین پا گرفته است.

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…