0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار و فیلم های دان سیگل

admin . آمریکا, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های دان سیگل

بررسی آثار و فیلم های دان سیگل

یک سری  کارگردان هستند نامشان با فیلم نوآر پیوند خورده است، درسته که دان سیگل کارگردان بسیار مشهوری از نظر گرفتن جایزه نیست، او نه اسکاری برد، نه نامزد جایزه اسکاری شد و تعداد جوایزی هم که برنده شد اونقدر نبودند، ولی فیلم هایی ساخت که برای خیلی ها سال ها ماندگار شدند.

طبق روال بخش نگاهی به زندگینامه دان سیگل می اندازیم و به مرور فیلم های این کارگردان با نقدشان در سایت آورده خواهد شد.

دان سیگل در 26 اکتبر سال 1912 به دنیا آمد و در 20 آوریل سال 1991 از دنیا رفت. او یک کارگردان و تهیه کننده آمریکایی فیلم است. نام او در فیلم هایش به صورت هم دان سیگل و هم دونالد سیگل آورده می شود. شهرت او برای ساخت فیلم هایی نظیر Invasion of the Body Snatchers (1956) و قسمت اول سری فیلم های هری کثیف با بازی کلینت ایستوود است است و همچنین فیلم های فرار از آلکاتراز و فیلم تیرانداز با بازی جان وین.

او در شیکاگو به دنیا آمد و اصلیتی یهودی داشت و در نیویورک به مدرسه رفت و سپس از دانشگاه کمبریج در انگلستان فارغ التحصیل شد . برای مدت کوتاهی هنرهای زیبا در پاریس مطالعه کرد و سپس در 20 سالگی آنجا را ترک و به لس آنجلس آمد.

دان سیگل برای استودیوی برادران وارنر کار میکرد و بعد از مدتی به ریاست بخش مونتاژ آنجا منتصب شد. او هرچی به دستش میرسید کارگرانی می کرد و اکثر اوقات کارهایی به او سپرده می شود که از نظر بودجه محدودیت داشتند ولی نتیجه کار چیز جالبی همیشه در میامد.

دان سیگل یکی از افرادی بود که روی حرفه کارگردانی سام پکین پا تاثیر فروانی گذاشت. در سال 1954 پکین پا به عنوان یک دستیار و ناظر دیالوگ برای فیلم Riot in Cell Block 11. انتخاب شد و کار او کمک به کارگردان دان سیگل بود. پکین پا بعدا در فیلم های دیگر کارگردان نظیر Private Hell 36 (1954), An Annapolis Story, (1955), Invasion of the Body Snatchers (1956) و Crime in the Streets (1956) کمک حال دان سیگل بود و استفاده از زندان واقعی به عنوان لوکیشن فیلم در فیلم شورش در بخش سلول های زندان شماره 11 تاثیر فروانی روی پکین پا گذاشت.

25 سال بعد پکین پا به علت مشکلاتی که با استودیوی های تولید فیلم داشت از صنعت فیلم سازی دور انداخته شده بود ولی سیگل به این کارگردان استثنائی فرصتی برای بازگشت به کارگردانی داد، او از پکین پا خواست که او کارگردانی 12 روز از واحد دوم کار بر روی فیلم Jinxed!. را بر عهده بگیرد، پکین پا فورا پذیرفت و همین امر باعث شد که آخرین فیلم خود به اسم تعطیلات استرمن را کارگردانی کند.

در زندگی شخصی اش او از سال 1948 تا 1953 همسر بازیگر زن Viveca Lindfors بود که از او یک پسر داشت. سپس با Doe Avedon در سال 1957 ازدواج کرد. آن ها 4 کودک را به فرزند خواندگی قبول کردند و البته بعدا طلاق گرفتند. او سپس با Carol Rydall ازدواح کرد که دستیار قبلی کلینت ایستوود محسوب می شود و این ازدواج تا زمانی که دان سیگل 78 سال داشت و از سرطان مرد دوام داشت.

در زیر لیست فیلم های او به ترتیب آورده می شوند، بدیهی ست این فیلم ها جنبه انتخابی برای دانلود داشته اند و توانایی معرفی همه فیلم های دان سیگل وجود ندارد البته زمان تصمیم گیرنده خواهد بود !

لیست فیلم هایی که از دان سیگل در سایت معرفی شده است :

 

 

برچسب ها:, , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…