0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Machete

admin . اکشن, جنایی, ژانر, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Machete

Machete / ماچته / 2010 / رابرت رودریگز

بررسی و نقد فیلم Machete

این شاید دلپذیرترین فیلم رابرت رودریگز تا بحال برای من باشه ولی قبل از نقد این فیلم بهتر به توضیح یک دسته از فیلم ها به اسم GrindHouse Movies بیاندازیم که شما می توانید این مقاله را در این پست بخوانید.

داستان : ماچته پلیس سابق و سرسخت و خشن مکزیک توسط یکی استخدام می شود تا یک سناتور تگزاسی را به قتل برساند ولی….

خوب رودریگز به سنت ساخت فیلم هایی برگشت که نسلشان خیلی وقت بود به فراموشی سپرده شده بود و کمتر امروزه به این نوع سبک فیلم ها رسیدگی می شود، انگار پسرک زاده تگزاس که تا دیروز با بلیط های ارزان سینما می توانست این نوع فیلم ها را بارها و بارها ببیند به آرزوهای بزرگ خود جامه عمل پوشانده است.

فیلم Machete یک فیلم عالی ست اگر شما این نوع سبک فیلم سازی را بشناسید، وفادار به سبک فیلم های Grindhouse فیلم خشونت بالای دارد و این بین کارگردان با استفاده از کات های سریع، داستان نسبتا قوی سعی کرده است از فیلمش یک نسخه عالی بسازد. این نوع بی مووی ها که در آن فقط به بیننده آدرنالین تزریق می شود. یکی از نقاط قوت این فیلم شخصیت پردازی آن است، شخصیت های آن زیاد است ولی از هیچکدام غافل نمی شود، شخصیت ها فراخور نقشی که دارند همگی پردازش می شوند.

بهرحال اگر میخواهید با سینمای استثمارگری آشنا شوید دیدن فیلم Machete یکی از دلپذیرترین فیلم ها در این زمینه می تواند باشد. بازی رابرت دنیرو مثل همیشه عالی ست !

حواشی فیلم Machete :

  • بودجه فیلم 10.5 میلیون ولی فروش نزدیک به 44 میلیون دلار آمریکا .
  • فیلم اولین فیلم سینمایی استیون سیگال بعد از 8 سال محسوب می شود.
  • خود رابرت رودریگز در رابطه با این فیلم و ایده ساختش می گوید : ایده ساخته این فیلم به زمان ساخت فیلم " دسپرادو " بر میگردد، زمانی که من Danny Trejo را ملاقات کردم با خودم گفتم این فرد باید یک چیزی نظیر ژان کلود و چارلز برانسون مکزیکی باشد، باید هرسال فیلمی با او ساخت و اسم شخصیت را ماچته گذاشت، و این ایده از آن زمان بود تا اینکه حال عملی شد، من با خودم فکر میکردم یک فیلم اکشن با طعم لاتین بسازم که برای دسته عظیمی از بینندگان خوش آیند باشد، دیدن فیلم های " قاتل " و " سخت جوش " جان وو باعث شد که من بخواهم یک آسیایی باشم و فیلم هایی بسازم که همان حس را ایجاد کنند ولی مربوط به ناحیه لاتین باشند.

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…