2 / 5 (2 votes)

بررسی آثار و فیلم های رابرت رودریگز

admin . آمریکا, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های رابرت رودریگز

بررسی آثار و فیلم های رابرت رودریگز

من سعی میکنم همیشه کمتر کارگردانان آمریکایی را معرفی کنم، خوب آن ها شناخته تر شده هستند ولی از بعضی ها نمی توان گذشت، سینمای رابرت رودریگز سینمای برجسته ای نیست ولی او ادامه روی نسل گم شده ای در سینمای آمریکا است که روزگاری در دهه 80 میلادی فیلم هایشان در سینما جولان می داد ! بعدا یک نگاهی به این فیلم ها می اندازیم.

رابرت آنتونی رودریگز در 20 ژوئن سال 1968 به دنیا آمده است و یک کارگردان، فیلم نامه نویس، سینماتوگراف، تهیه کننده و موزیسین و تدوین گر فیلم آمریکایی و در یک کلام یک همه کاره آمریکایی محسوب می شود. او بسیاری از فیلم هایش را در زادگاهش تگزاس و مکزیک ساخته است. او یک دوست صمیمی و نزدیک برای کوئنتین تارانتینو محسوب می شود و در دسامبر سال 2013 کانال تلویزیون خود به اسم  El Rey را برای شبکه کابلی آمریکا برپا کرد.

رودریگز در سن آنتونیوی تگزاس متولد شده است و والدین او آمریکایی – مکزیکی و دورگه هستند، مادر او پرستار و پدر او یک فروشنده است. او علاقه به سینما و فیلم را زمانی که پدرش برای او اولین دستگاه VCR را همراه با یک دوربین خرید در سن 11 سالگی آغاز کرد. او در دبیرستان از بازی های فوتبال فیلم میگرفت و طبق گفته خواهرش بعد از فیلمبرداری آن ها به شیوه سینمایی خیلی زود از مدرسه خارج شد، رودریگز نحوه فیلم برداری را اینطور انتخاب کرده بود به جای اینکه کل بازی را فیلم برداری کند از واکنش های والدین و توپی که در هوا سیر می کرد فیلم گرفته بود. بعد از دبیرستان رودریگز به دانشگاه تگزاس رفت و علاقه به ساخت کارتون هم در آنجا نشان داد، او زیاد نمره های بالای نداشت که به مدرسه فیلم راه پیدا کند برای همین شروه به ساخت یک سری کتاب های کمیک براساس شخصیت هایی کرد که طبق شخصیت های خواهر و برادرانش آن ها را خلق کرده بود، این کمیک بسیار موفق بود و به مدت 3 سال در روزنامه دانش آموزشی " The Daily Texan " انتشار می یافت و همین حال رودریگز شروع به ساخت فیلم های کوتاه کرد. فیلم های کوتاه او فیلم های وحشت بودند و سرانجام در پاییز سال 1990 او توانست وارد مسابقه فیلم محلی شود وسپس بتواند جایگاهی در برنامه فیلم سازی دانشگاه برای خود کسب کند و آنجا فیلم 16 میلیمتری خود به اسم Bedhead را بسازد. با همین فیلم او عناصر فیلم سازی خود را نشان داد، کات های سریع، زوم های شدید و حرکات سریع دوربین همراه با یک سری شوخ طبعی و اکشن فراوان.

بررسی آثار و فیلم های رابرت رودریگز

 

فیلم کوتاه او توجه همه را به خود جلب کرد و تشویق کننده او برای ادامه حرف فیلم سازی بود. او شروع به ساخت یک فیلم اکشن به اسم El Mariachi  کرد که آن را فقط با 7 هزار دلار و به کمک پولی که دوستش با شرکت در تحقیقات پزشکی جمع آوری کرده بود، ساخت. این فیلم در جشنواره فیلم ساندانس موفق بود و جایزه بهترین فیلم از دید تماشاگران را برنده شد. فیلم ابتدا برای شبکه فیلم خانگی آن هم با زبان اسپانیایی در نظر گرفته شده بود ولی بعدا با هزینه های چندین هزار دلاری که شد توسط استودیوی کلمبیا پیکچرز در آمریکا اکران شد و باعث شد خیلی کارگردانان از رودریگز الهام گرفته و فیلم های با این بودجه های اندک بسازند.

شروع موفقیت های چشمگیر رودریگز به ساخت فیلم " دسپرادو " با بازی آنتونیو باندراس بر میگرده، دنباله ای که برای فیلم El Mariachi ساخت و بعد این فیلم او با همکاری تارانتینو فیلم " از غروب تا سپیده دم " را ساخت.

فیلم های بعدی او سه گانه Spy Kids بودند و سپس ساخت فیلم " روز و روزگاری در مکزیک " این دفعه با بازی جانی دپ که کامل کننده سه گانه مکزیک او بود. کار بعدی رودریگز همکاری در کارگردانی فیلم " شهر گناه " بود، اقتباسی از کتاب های کمیکی به همین نام نوشته فرانک میلر، تارنتینو به عنوان مهمان یک سکانس را کارگردانی کرد.

فیلم های بعدی رودریگز به مرور زمان در سایت معرفی می شوند و زیاده گویی در مورد آن ها درست نیست.

در مورد زندگی شخصی رابرت رودریگز بخوایم صحبت کنیم باید بگوییم او در آوریل سال 2006 بعد از 16 سال زندگی با همسرش یعنی Elizabeth Avellán  و داشتن 5 فرزند جدا شد، همسر او 7 سال از خودش بزرگ بوده است، بعد از جدایی ولی رابطه کاری آن ها باقی مانده است به طوری که  تهیه کنندگی اکثر فیلم های رودریگز را بعد از جدایی  شان همسرش  بر عهده داشته است.

لیست فیلم های رابرت رودریگز به مرور زمان در زیر آورده می شود و معرفی و نقد می شوند.

برچسب ها:, , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…