0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم RocknRolla

admin . اکشن, جنایی, ژانر, هیجانی

بررسی و نقد فیلم RocknRolla

RocknRolla / گای ریچی / 2008

بررسی و نقد فیلم RocknRolla]

تکرار ؟ کلیشه ؟ بی خیال بابا !

داستان : لنی کول یک فرد بانفوذ لندنی هست که در عملیات ساخت و ساز به صورت غیرقانونی هم شرکت میکند، یک مافیای روس برای گرفتن مجوز ساخت و ساز به او مراجعه می کند و این معامله 7 میلیون یورویی اما…

فیلم RocknRolla قسمت سوم از سه گانه گای ریچی محسوب می شود،  این سه گانه یعنی Lock Stock and Two Smoking Barrels که نقد آن را در سایت خواندیم قبلا و Snatch و این فیلم هر سه داستان های مشابهی دارند، یکی از آن ها محوریت داستان حول و حوش یک الماس است، دیگری شات گان های عتیقه و فیلم RocknRolla در رابطه با نقاشی که شانس می آورد، شباهت این سه داستان علاوه بر اینکه یک عنصر مرکزی دارند بسیار از نظر فیلمنامه قوی هستند.

گای ریچی در این فیلم هم هنر فیلم نامه نویسی را به خوبی نشان می دهد، تمامی عناصری که در فیلم هستند به هم ربط داده می شوند، کوچکترین جزییات از قلم نمیافتاد، هرکس به سزای چیزی که هست می رسد و مهم تر از همه ویژگی که این فیلم دارد ریتم و فرمش محسوب می شود، ریتمی که به آهستگی شبیه یک پازل است، پازلی که کم کم قطعاتش کامل می شود.

حواشی فیلم RocknRolla  :

  • زیرنویس فارسی فیلم RocknRolla  یک آشغال به تمام معناست، برادر من شما که بلد نیستی اصلا سنگ به این بزرگی را نزن، چون فیلم های بریتانیایی به دلیلی لهجه و گویش بسیار متفاوت هستند.
  • بودجه 18 میلیون ولی فروش نزدیک به 26 میلیون دلار آمریکا.
  • عنوان بندی فیلم با فیلم های دیگر ریچی متفاوت است و حسی به بیننده می دهد که انگار به دنیای گنگسترها راه پیدا میکند.
  • همانطور که در پایان فیلم هم مشخص است دنباله ای برای این فیلم قرار است ساخته شود به اسم Real RocknRolla و خود گای ریچی در رابطه با آن می گوید : می دونید، من در موردش زیاد فکر کردم ! فیلم نامه هم نوشتم و فکر میکنم فیلم نامه ای عالی باشد ولی وقت ساخت آن نبوده است. فیلم نامه یک کناری افتاده است و منتظر این است که ساخته شود و تا زمانی که استودیوی برادران وارنر کارهای عظیم و پرخرجی نظیر شرلوک هولمز را به من واگذار می کنند، وقت ساخت آن پیش نمی آید !

 

برچسب ها:, , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…