0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار و فیلم های گای ریچی

admin . انگلیس, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های گای ریچی

بررسی آثار و فیلم های گای ریچی

خوب در ادامه معرفی کارگردانان انگلیسی و فیلم هایشان به سینمای جناب گای ریچی می رسیم.

نکته ای که هست ایشون سینمای آوانگارد یا مولفی نداره ولی به شدت فیلم های جذاب و کار درستی داره که باعث میشه آدم به سمت بررسی فیلم ها و سینمایش کشش داشته باشه.

ابتدا طبق روال سایت نگاهی به زندگینامه گای ریچی می اندازیم و سپس فیلم های او به مرور در سایت معرفی و نقد می شوند.

گای استورات ریچی در 10 سپتامبر 1968 به دنیا امده است و یک فیلم نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده انگلیسی است که شهرت او به واسطه سری فیلم های شرلوک هولمز، قاپ زنی و یک سری فیلم دیگر است که با مرور زمان با همه آنها آشنا می شویم.

ریچی در شهر هرتفولدشیر به دنیا آماده است و دومین فرزند آمبر و کاپیتان جان ویویان ریچی محسوب می شود. پدر و مادر او بعدا از هم طلاق گرفتند، مادرش با یک بارونت ( نجیب زادگانی که به طور ارثی بارون نبودند ) و پدرش با یک مدل سابق ازدواج کردند. گای ریچی دارای مشکلات یادگیری و مبتلا به Dyslexia است و  از مدرسه در سن 15 سالگی اخراج شد. او دلیل مصرف مواد مخدر را تنها دلیل اخراج خود اعلام می کند ولی پدرش گفته است که پسرش در کلاس ها شرکت نمی کرده است و دنبال خوشگذرانی بوده است.

 

ریچی علاوه بر خواهر بزرگترش که یک معلم رقص است دارای یک برادر ناتنی هم به اسم کوین بیتون است.

اولین تجربه کارگردانی او به سال 1995 و کارگردانی یک فیلم 20 دقیقه ای به اسم The Hard Case بر می گردد. در سال 1998 او و پدرش با یکی از دوستانشان به اسم پیتر مورتان تماس گرفتند تا ببینند او دارای سرمایه لازم برای ساخت یک فیلم بلند است یا خیر، مورتان خبر داشت که خواهر زاده اش به اسم متیو ووگن تهیه کنندگی فیلم در لس آنجلس خوانده است و او را از ایده این فیلم جدید خبردار می کند و متیو می دانست که حال فرصت استفاده از تجربه ها و درس هایی ست که در آمریکا خوانده است. این 4 نفر با یک آشنای مشترکشان به اسم ترودی استایلر تماس گرفتند که می دانستند پول کافی برای سرمایه گذاری در تهیه فیلم دوم ریچی دارد، استایلر به آنها اعلام کرد که فیلم قبلی ریچی را دیده است و از فرصت همکاری استقبالکرد. بعد از حدود 8 ماه تولید فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels  کامل شد و در سال 1998 اکران شد و سپس اکران جهانی آن برای ریچی موفقیت به همراه آورد و باعث آشنایی ریچی با مدونا هم شد. این فیلم پایه گذار موفقیت بازیگران ناشناخته فیلم هم به بینندگان جهانی شد.

دومین فیلم گای ریچی قاپ زنی بود که در سال 2000 اکران شد و ابتدا نام آن " الماس ها " بود و یک فیلم دزدی دیگر بود که این دفعه توسط یک استودیوی بزرگ از آن پشتیبانی شد. فیلم دارای بازیگران بزرگی نظیر برد پیت و استاتهام بود. این فیلم هم که نحوه روایت و داستان گویی آن عالی بود بسیار موفق ظاهر شد. 

بررسی آثار و فیلم های گای ریچی

به دنبال ازدواج با مدونا، گای ریچی تمرکز بر کارگردانی همسرش کرد و دوتا از موزیک ویدیوهای او را کارگردانی کرد. فیلم بعدی گای ریچی که در آن همسرش هم یعنی مدونا بازی میکرد باز سازی یک فیلم کلاسیک به سال 1974 بود به اسم Swept Away، فیلم هم از نظر منتقدین و هم گیشه موفق نبود. 

فیلم های بعدی او به مرور در سایت معرفی می شوند پس نیازی به توضیح آن ها یا حواشی شان نیست.

نگاهی هم به زندگی شخصی و همسر گای ریچی می اندازیم :

در  18 می سال 2000 ریچی توسط پلیس به دنبال اینکه او یک مرد 20 ساله را که دارای خانه ای اشتراکی با مدونا بود به شدت کتک زد، دستگیر کرد. ریچی از 7 سالگی کاراته فرا میگرفته است و بعدا در رشته جودو نیز کمربند سیاه گرفت و حتی در ورزش جو جیستوی برزیلی دارای کمربند قهوه ای است !

در 22 دسامبر سال 2000 ریچی با خواننده پاپ معروف آمریکا یعنی مدونا در اسکاتلند ازدواج کرد، آن ها دارای یک فرزند به اسم روکو جان ریچی هستند که در 11 آگوست سال 2000 در لس آنجلس به دنیا آمد و یک پسر مالاوایی ( جمهوری مالاوی ) را نیز به فرزند خواندگی در سال 2006 قبول کرده اند. این ازدواج ولی زیاد طول نکشید و در اکتبر سال 2008 مدونا و گای ریچی به این بهانه که دیگر نمی توانند با تظاهر با هم زندگی کنند از هم جدا شدند.

ریچی حال با یک مدل به اسم نامزد کرده است و از او دو فرزند دارد یکی از آن ها پسر و دیگری دختر است که به ترتیب در سال 2011 و 2012 به دنیا آمده اند و فرزند سوم آن ها ژوئن 2014 به دنیا می آید.

فیلم های گای ریچی به مرور در سایت معرفی می شود و در زیر لیست می شوند :

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…