3 / 5 (1 votes)

بررسی و نقد فیلم The International

admin . Mystery, اکشن, جنایی, درام, ژانر, هیجانی

بررسی و نقد فیلم The International

The International / بین المللی /  2009 / تام تیکور

بررسی و نقد فیلم The International

هرروز باید به یکی گیر بدیم امروز آخرین روز سال 92 آخرین فیلم سال 92 که دیدم رو به تام تیکور اختصاص میدم.

داستان : پلیس اینترپول و آمریکا دنبال به دست اوردن مدرکی از پول شویی ها و خلاف های یک بانک بین المللی سرمایه و تجارت در لوکزامبورگ هستند و آن ها فقط به دنبال مدرک هستند ولی…

 یک قاعده ای که در سینما وجود داره اکثر کارگردان هایی که از سمت سینماهای مستقل یا مولف بودن خودشان دور شده اند و به سمت گیشه و یا سیستم هالیوودی کشیده شده اند نابود شده اند، با اونکه تام تیکور از این امر خیلی سعی کرده دور باشه ولی فیلم The International یا " بین المللی " او تلاشی برای موفقیت در امری بوده است که تبدیل به یک ناکامی شده است اگر بخواهیم با سایر آثار او مقایسه کنیم.

فیلم ریتم قابل قبول دارد، موزیک استثنائی ست که این یکی از شاخصه های فیلم های تام تیکور است، بازی ها قابل قبول است ولی اونقدری که محوریت شخصیتی در شخصیت سلینجر دیده می شود و فیلم بر او تکیه دارد بر روی شخصیت النور با بازی نائومی واتس ندارد، این یک ضعف فیلم نامه است شخصیت مهمی که در فیلم باید نقش داشته باشد تقریبا از زمان رسیدن به نیویورک حذف می شود، بیننده روی او و همکاری اش  بیشتر به عنوان یک شخصیت اصلی حساب کرده است تا شخصیت فرعی.

فیلم نامه پر از تضاد است با اونکه آخر فیلم خوب است ولی حس خاصی به بیننده دست نمیده، آیا عدالت اجرا شد یعنی ؟ تمامی تلاش ها برای یافتن مدرک و روندی که فیلمی مشابه از این دست باید طی کنه همینطور تموم شد ؟ 

اون سکانسی که در اون شخصیت اون قاتل حرفه ای قرار است کشته شود سکانسی که فقط برای افزودن چاشنی به فیلم بوده است وگرنه اگه واقعا سازمان تصمیم گرفته بود او را حذف کند راه های بهتر و کم شلوغ تری بود که از این سازمان حرفه ای بعید بود.

پلیس بعد از 10 15 دقیقه تیراندازی سر میرسه، در حالیکه مکانی به اون بزرگی معمولا نگهبان داره که هیچ اثری دیده نمیشه، اونم پلیس نیویورک که در فیلم های کلاسیک هالیوود هم حتی میبینیم کوچکترین شلیک سریعا سر میرسند چه برسه به یک مکان تجاری و وسط شهر.

به هرحال فیلم The International فیلم خوبی ست، فراتر از حد خود سعی نمیکنم ظاهر شود و هرچند باشد زیر دست  کارگردان بنامی ست که حتی در همین فیلم بارها نحوه فیلم برداری و تدوینش بیننده را به تحسین وا می دارد.

حواشی  فیلم The International  :

  • ابتدا قرار بود آگوست 2008 اکران شود ولی به دلیل دریافت نظرات بد هنگام پیش نمایش ها، فیلم دوباره برای انجام تغییراتی و اضافه کردن اکشن بیشتر ( همون حدسی که میزدم سکانس مربوط رو توضیح دادم ) برای 2009 آماده شد، زمانی که بحران بانکی و مالی آمریکا در اوج خودش بود.
  • بودجه 50 میلیون و فروش نزدیک به 61 میلیون دلار آمریکا.
  • فیلم از ماجرای واقعی یک رسوایی در اواخر دهه 80 الهام گرفته است.

 

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…