0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم Au coeur du Mensonge

admin . Mystery, جنایی, درام, ژانر, فرانسه, کشورها

بررسی فیلم Au coeur du Mensonge

فیلم Au coeur du Mensonge  / رنگ دروغ ها / کلود شابرول / 1999

فیلم Au coeur du Mensonge

از شابرول چنتایی فیلم دیدم دوباره.

رِنه یک معلم نقاشی ست که یکی از دختر بچه هایی که با او کلاس خصوصی داره به قتل میرسد، او مظنون اول پلیس محسوب می شود و این در حالی ست که همسر او…….

یکسری افراد هستند در سینما که دیدن سینمای آن ها می تواند در زندگی هر انسانی رهنمودهایی خوبی ایجاد کند، استفاده از تم های رئالیسم و همچنین بررسی مسائل موجود در زندگی روزمره به طوری که بیننده با شخصیت ها همذات پنداری خوبی بکند از ویژگی فیلم های کلود شابرول می باشد، شابرول در کارنامه فیلم سازیش فراز و نشیب های طولانی داشت، او یک دوران طلایی را در دهه 60 و 70 داشت و بسیاری از فیلم های بزرگ او متعلق به اون دو دهه هستند، و بعد از آن این فراز و نشیب بیشتر نمایان می شود.

فیلم Au coeur du Mensonge یا به ترجمه فارسی رنگ دروغ ها، یک فیلم با روندی آهسته است، همانند دروغ که من فکر میکنم چنین باید باشد، بادی آهسته که نه گرما دارد نه سرما فقط تخریب کننده است، فیلم تمرکز بر دروغ های جاری و پنهانی دارد که افراد در زندگی خود دارند و همراه آن به نوعی بخشش و یا مدارا را در زندگی افراد مشاهده میکنیم.

شخصیت فیلم های شابرول اسیر هستند، اسیر زندگی و در تلاش برای معنا پیدا کردن، تلاش برای فرار از روزمرگی ها و هرکدام پشت نقابی گاهی اوقات مخفی می شوند و این همان چیزی ست که من در  فیلم Au coeur du Mensonge دوست داشتم. پایان فیلم خلاف پیش بینی بیننده است.

Sandrine Bonnaire یکی از بازیگرهای زن توانای فرانسوی محسوب می شود که در چند فیلم شابرول ظاهر شده است، بازیگر توانمندی که به آرامش پس از طوفان شبیه است ولی در عین حال همیشه پتانسیل منفجر شدن را دارد.

بازی Jacques Gamblin در نقش یک همسری که منزوی شده است و سال ها در یک نوع خفقان کاری سر کرده است در این فیلم باید از همه بارزتر و چشم گیرتر باشد ولی به شخصه بازی زیرپوستی او را نپسندیدم و کمی تصنعی بودن در آن به چشم می خورد، همین بازی را در برابر بازی نقش زن مقابل او قرار دهید تا متوجه حرفم بشوید.

نظرات منتقدین مختلف در مورد فیلم :

  • مایکل توماسون : کلود شابرول یکی از موفق ترین کارگردان های موج نوی فرانسه محسوب می شود که هنوز قادر است زندگی را با تعلیق، ظن و شک آمیخته کند، او همیشه ازما میخواهد که به جزییات توجه کنیم و هر شخصیت را از قلم نندازیم. فیلمی عالی از نظر بازیگری و فیلم نامه.
  • کریستوفر نال : فیلم هایی که شابرول در آخر حرفه کارگردانی خود ساخته است بسیار عالی نبوده اند، ولی فیلم Au coeur du Mensonge یکی از برجسته ترین آن ها محسوب می شود، انتخاب تیم بازیگری بهتری می توانست این فیلم را به یک کلاسیک تبدیل کند.

برچسب ها:, , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…