3 / 5 (1 votes)

بررسی فیلم Kick Ass

admin . اکشن, ژانر, کمدی

بررسی فیلم Kick Ass

 Kick Ass  /  Matthew Vaughn/ 2010

بررسی فیلم Kick Ass

داستان : دِیو یک نوجوان درون گرا با قیافه معمولی ست که روزی تصمیم میگیرد تا یک فوق قهرمان باشد. از این طرف فرانک یکی از خلافکاران شهر است که…

واقعیتش فیلم Kick Ass فیلم خوبی بود، این فیلم شباهت های زیادی با فیلم Super که معرفی کردم داره، هر دو در یک سال و فاصله زمانی اندک اکران شدند، ژانر هر دو فیلم یکی ست، در هردو فیلم شخصیت های معمولی را میبینیم که شبیه سوپر هیرو ها لباس می پوشند و میخواهند یکی از آن ها باشند، هر دو نفر فردی خجالتی و درون گرا و با مشکلات خاص خود هستند ولی این نوع شباهات یا کپی برداری رو که همه به کارگردان فیلم Super یعنی جیمز گان تهمت زدند یک شباهت محض است نظیر فیلم های زیادی که در ژانر پلیسی ساخته می شوند و صرف کپی از همدیگر نمی توانند باشند.

به هرحال فیلم Kick Ass یک فیلم جذاب است، فیلمی که بر خلاف فیلم دیگر که نام بردم داستان قوی دارد، شخصیت ها اندک در فیلم قوت میگیرند و داستان در مسیر خودش قرار میگیرد، یک سری موارد در فیلم اذیتم کرد که باعث شد فیلم از اون کمال عالی خودش برام دور باشه ولی این به این معنا نیست دیدن این فیلم اکشن برام جذاب نبود.

1- دوربین های دفتر و خانه فرانک هک شده اند، نمی توان تصور کرد بیگ دد و دخترش دوربین دیگر اونجا کار گذاشته اند، ولی به هرحال فرانک با اون همه امنیت نظارتی بر دوربین های ورودی به ساختمان ندارد، این خیلی عجیب است….. اصلا غیر قابل درک بود برام.

2- افراد فرانک زمانی که میخوان کیک اس و بیگ دد را بکشند آن ها را میخواهند آتش بزنند ولی اینا همه برای این است که شخصیت ها زنده بمانند وگرنه کشتن با تفنگ هم جلوی دوربین فرق زیادی با آتش زدن برای کسی نداره ! ولی میبینیم حتی زمانی که اون سکانس درگیری شکل میگیره باز هم اونها دنبال فندک میگردند ! خوب یک گلوله برادر من خالی میکردی حتما باید آتش بزنی اونم زمانی که دیگه برنامه از اون پخش زنده خودش خارج شده ؟

3- انبار فرانک به کل آتش میگیره ولی یک خرس عروسکی آسیب زیادی نمیبینه ! زمانی که رد میست و کیک اس وارد اون ساختمان می شوند تمامی دیوارها در حال فرو ریزی هستند ولی کوچکترین شعله ای به اون خرس سرایت نکرده !

4- قسمتی از جنبه های شخصیتی دِیو برای ما دانستنش زیاد ضروری نبود نظیر فانتزی های او در مورد معلمش، در واقع فیلمی که از یک حالت شخصیت پردازی به داستان پردازی تبدیل می شود و داستان از روی دِیو به سمت بیگ دد و دخترش و ماجراهای او شیفت پیدا میکند نیازی نیست که این مقدار از شخصیت او بدانیم، این زیاده گویی در فیلم نامه بی خود و بی جهت بود، در حالیکه فیلم Super در قسمت مقابل از این نظر برتری دارد فیلمی ست شخصیت محور و بر آن استوار می ماند.

Kick Ass یک فیلم دیگه با استفاده از تم کتاب های کمیک است که طرفداران زیادی در آمریکا دارند، نمونه های این فیلم که شخصیت هایی که لباس سوپر هیرو ها را می پوشند و قدرت ماورایی ندارند خیلی کم است و این باعث شد که این فیلم بسیار محبوب باشد، بازی نیکلاس کیج هم بعد از مدت ها که میدیدم خیلی خوب بود.

اگر دنبال یک فیلم سرگرم کننده هستید با ریتم عالی Kick Ass گزینه عالی می تواند باشد.

حواشی فیلم Kick Ass :

  • بودجه 28 میلیون، فروش نزدیک به 97 میلیون دلار آمریکا.
  • راجر ایبرت به فیلم 1 ستاره از 4 ستاره می دهد و سکانسی که هیت گرل گلوله میخورد را اصلا جالب نمی داند مخصوصا در جامعه ای که بچه ها روز به روز بیشتر اسلحله به دست میگیرند و خشونت این فیلم را اصلا ناپسند می داند.

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…