3 / 5 (1 votes)

بررسی و نقد فیلم Cop Hater

admin . Mystery, جنایی, درام, ژانر, نوآر, نوآرهای کلاسیک هالیوود

بررسی و نقد فیلم Cop Hater

Cop Hater / متنفر از پلیس / 1958 / William Berke

بررسی و نقد فیلم Cop Hater

خوب کمی از فیلم جالو دور می شویم و به عادت قدیمی سایت یعنی معرفی فیلم نوآر می پردازیم، دوست داشتنی ترین فیلم هایی که تاریخ سینما به خود دید، بزرگ نبودند ولی یک کیفیت خاصی در پس زمینه آن ها موج میزد….

داستان : پلیسی کشته می شود، همکاران او به دنبال قاتل او هستند که همکار او هم کشته می شود، پلیس در حیران اینکه این دو را چه کسی کشته است با قتل سومین پلیس هم مواجه می شود آن هم…..

نقد فیلم Cop Hater:

یکی از جنبه های خوب این فیلم های نوآر تکراری نبودن آن ها است، فیلم های که در تمامی آن ها تباهی، فساد و قتل موج میزند ولی به طرز عجیبی به نسبت هم یونیک و بی همتا هستند، منش داستانی و سیر داستانی شاید یکی باشد ولی بوی فیلم ها با هم متفاوت است. فیلم Cop Hater یا متنفر از پلیس یکی از همان ها است، یکی از همان نوآرهای عجیبی که تا آخر نوآر بودن آن ها مشکل نمی شود، با اون کیفیتی که فیلم شروع می شود بیننده خلع سلاح می شود، در حالیکه فکر میکنیم شخصیت اصلی فیلم را شناخته ایم، بنگ بنگ ! دوربین ابتدا شروع شیفت یکی از نیروهای پلیس را نشان می دهد ولی خیلی زود جان او را میگیرد تا ما به فیلم هدایت شویم، فیلمی که قرار است متفاوت تر باشد و تا جایی هم موفق البته می شود. یکی از جنبه های بی پروای فیلم پر و بال دادن بیشتر به شخصیت های زن در رابطه با نمایش بدن خودشان است، شاید اولین نمایی که با آلیس روبرو می شویم یکی از سمی ترین زن های نوآر را میبینیم. شخصیت زن دیگری که همانند هم ردیفان خود در سینمای نوآر چالش های داستانی را تشکیل می دهد.

فیلم Cop Hater فیلم خوبی است، سعی میکند بیننده را غافل گیر کند، سعی میکند او را همراه کند و برخلاف اکثر نوآرها که ما ابتدا با شخصیت های شکست خورده و یا خلافکار آشنا می شویم و پلیس در محوریت داستان قرار ندارد، این دفعه این فیلم همانند اسمش، با پلیس شروع می شود و با اداره پلیس هم تمام می شود.

شاید جمله : بذار بینیم چقدر هیئت منصفه در برابر پاهای من می توانند مقاومت کنند، شعار اصلی تمامی این فیلم های سیاه و سفید دوست داشتنی باشد.

B Movie هایی که تلخ هستند ولی نظیر سیگار بهمن برای بعضی ها، کوهی از تنباکو به شمار می روند.

حواشی فیلم Cop Hater:

  • فیلم از رمانی به همین نام اقتباس شده است.
  • به هیچوجه هیچ نوع زیرنویسی برای فیلم وجود ندارد.
  • نویسنده کتابی که از روی آن فیلم ساخته شده است سری کتاب هایی در رابطه با یکی از اداره های پلیس شهر نیویورک نوشت که این اولین آن ها می باشد.
  • نظیر اکثر فیلم های نوآر، بازیگران این فیلم هم چندان بزرگ نیستند و خیلی از آن ها اولین تجربه بازیگری خود را داشته اند.

برچسب ها:, , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…