0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Clash by Night

admin . درام, ژانر, نوآر, نوآرهای کلاسیک هالیوود

Clash by Night / 1952 / فریتز لانگ

بررسی و نقد فیلم Clash by Night

فیلم Clash by Night را سخت بشود نوآر طبق گواه Imdb خواند ولی به هرحال یکی دیگه از خوب های باربارا استانویک و فریتز لانگ است.

داستان : Mae زنی ست که به شهر بندری زادگاهش و خانه مادریش بر میگرده، غیبت 10 ساله او کوله باری از حرف و حدیث رو به دنبال داره ولی یکی از دوستان برادر مِی به او پیشنهاد بیرون رفتن می ده و این زنی که همچون باد میمونه……..

فیلم خوبی ست، شبیه Soap Opera ها است بیشتر تا نوآر. از این فیلم های شخصیت محور خوشم میاد، کلا مطالعه شخصیت های متفاوت زندگی برای من یک نوع عادت محسوب میشه و به خوبی در این فیلم هم مشاهده میکنیم که چطور انسان می تونه دستخوش تغییرات باشه و یک نوع بی قراری در روح چقدر میتونه خطرناک هم باشه.
از بازی قوی Barbara Stanwyck که یکی از بازیگرهای کلاسیک محبوب من به شمار می ره لذت بردم و شاید یکی از دلایلی که این فیلم نوآر محسوب شده ضعیف بودن و متزلزل بودن شخصیت Mae باشه وگرنه مولفه های نوآر در این فیلم لانگ آلمانی به سختی دیده میشه.

دیدن مارلین مونروی دوست داشتی هم در این فیلم جالب بود که این فیلم سکوی پرشی برای آینده اش محسوب میشد گرچه من همش شک داشتم خودش باشه نمی دونم چرا.

فیلم Clash by Night را به سختی می توان نوآر دانست ولی در واقع دوباره قرار دادن یک شخصیت زن محوری در فیلم، نابودی شخصیت ها بواسطه وجود او باعث میشه به نوعی قبول کنیم این یک فیلم نوآر است.

حواشی فیلم Clash by Night :

  • در زمان ساخت این فیلم مارلین مونرو هنوز تحت تعلیم آموزش بازیگری قرار داشت، مربی او با او سر صحنه ها حاضر بود و با هر اجرا از او می پرسید خوب بوده است یا نه. همین امر باعث شد که لانگ مربی را از سر صحنه فیلم برداری اخراج کند ولی زمانی که مونرو توضیح داد او مربی اوست لانگ به شرطی  او را برگرداند که سعی نکن بازیگر را کارگردانی کند.

 

 

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…