0 / 5 (0 votes)

معرفی فیلم La Fête à Henriette

admin . ژانر, عاشقانه, فرانسه, کشورها, کمدی

معرفی فیلم La Fête à Henriette

 فیلم La Fête à Henriette / تعطیلات برای هنریت / Holiday for Henrietta / ژولین دو ویه

فیلم La Fête à Henriette

میتونم قسم بخورم این همه سال فیلم دیدم ولی این فیلم جذابیت تازه ای برام داشت چون ایده اش ناب بود و باورم نمیشد که سال ساخت فیلم مال 1952 باشه. زنده باد ژولین دو ویه !

داستان : بعد از آنکه آخرین فیلم دو فیلمنامه نویس از سوی سازمان سانسورچی فرانسه رد میشه، اونها سعی بر این دارند که یک فیلم تازه بنویسند و در این بین………

ساعت 1.20 دقیقه شب شروع کردم به دیدن فیلم و باورم نمیشد ریتم به این عالی، موزیک به این عالی، سینماتوگرافی عالی همه در کنار هم در یک فیلم جا گرفته باشند. فیلم ترکیبی از افکار دو نویسنده است و تلاشی که اون دو می کنند تا فیلم جدیدشان را بنویسند، بیننده در یک روند کاملا عالی و با ریتمی غیر یکنواخت شاهد این هست که چطور یکی خواهان عناصری نظیر قتل، جذبه های جنسی و دیگری با افکاری متضاد یک فیلم را با هم می سازند. نماهایفیلم La Fête à Henriette یا با ترجمه فارسی تعطیلات هنریت از قاب کج های بسیاری تشکیل شده است، کلا در سینما یکی از اهداف قاب کج عدم تثبیت و همچنین پایداری سکانس و حادثه می تونه باشه و اینجا هم میتونیم ببینیم که چطور زمانی که عناصر شکل دهنده داستان هنوز در ذهن دو نویسنده کاملا شکل نگرفته اند سکانس ها به صورت قاب کج اکثرا است.

دو ویه در یک مدت زمان مناسب به خوبی توانسته است یک کمدی عاشقانه بسازد و شاید یکی از بهترین فیلم های سینمای فرانسه را بسازد.

فیلم La Fête à Henriette از همه نظر کامل است، داستان، بازیگری، موزیک و سینماتوگرافی و این عناصر خیلی کم در یک فیلم این روزها جمع می شوند.

دو ویه داستان خودش را در پاریس قلب شهر عشاق جا داده است و چه زیباست که شما داستانی هرچند کوتاه را می توانی ببینی که فقط در یک روز تمامی حوادث رخ می دهند.

حواشی فیلم La Fête à Henriette

  • آدم ناراحت میشه واقعا که میبینه برای این فیلم هم هالیوود یک بازسازی انجام داده است یعنی فیلم Paris When It Sizzles با بازی آدری هپبورن، تاریخ ساخت 1964، از آنجاییکه من یکی از طرفداران این بازیگر هستم این فیلم هم دارم و خیلی الان خوشحالم که بدبختی دیدنش رو قبل از این شاهکار نداشتم و حالا باز باید به تماشای یک بازسازی از شاهکار دیگر بشینم و ساعت تا ساعت ها شکنجه رو تحمل کنم ! مرگ بر هالیوود !

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…