0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم The Invitation

admin . بررسی جامع اسکار, درام, ژانر, سال های 1979 تا 1969, سوییس, فرانسه, کشورها

بررسی فیلم The Invitation – به کارگردانی  Claude Goretta

نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان

فیلم The Invitation

داستان : آقای Placet که به تنهایی با مادرش زندگی می کند و به او بسیار وابسته است بعد از مرگ مادرش و گذشت زمانی تمامی همکارانش را در اداره به خانه جدیدش دعوت میکند، مهمانی که…..

 

 

فیلم من را یاد یکی از آثار نیکیتا میخالکوف میندازه، روند فیلم بسیار ساده و دلنشین است، از این دست فیلم های رئال که در آن شخصیت ها خودشان هستند، اتفاق خاصی نمی افتد، زندگی را از چشم فیلمبردار و کارگردان میبینم لذت میبرم. در واقع علت تهیه این فیلم بسیار کمیاب پوستر فیلم و همچنین نامزد اسکار بودن بود.

فیلم برخلاف اون چیزی که imdb توصیه می کند کمدی نیست، یک درام دلنشین است از یک سری افراد که خارج از محیط کاری دور هم جمع شده اند، هر کدام از آن ها علایق و سلایقی دارند و مهم تر از همه اخلاقی که هیچ وقت در محیط کار نمی توانستند به خوبی نشان بدهند، " The Invitation " به نظر فیلمی ست که بیننده را به این دعوت میکند که افراد را بیرون از محیط کاری تجسم کند.

فیلم The Invitation یکی دیگه از آن دست فیلم هایی ست که با بیننده با زندگی صحبت می کند، سکانس های فیلم محشر هستند که به علت بعضی موارد نمی توان گذاشت ولی به سکانسی که همگی شروع می کنند به رقص باید اشاره کرد، انسان به خوبی تحت تاثیر قرار میگیرد.

شخصیت موریس که نقش فعال و بمب انرژی را در این فیلم ایفا می کند نمونه نسل جوانی ست تقابل آن با نسل دیگر به خوبی در فیلم مشخص می شود.

L'invitation در مورد عشق است، در مورد بدی ست، در مورد خوبی ست، در مورد دوستی ست، در مورد برخوردهای انسانی ست.

اگر فیلم های دارای ریتم معمولی و همچنین بدون حادثه شما را به وجد می آورد این فیلم می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مطمئن باشید.

نمره ی من 8

  • از فیلم های نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اون سال من Turks fruit هم دیدم که بعدا معرفی میکنم نمیتونم بگم کدوم بهتر بود ولی با کمی چشم پوشی اولی رو قبول میکنم با اونکه در دو دسته مختلف قرار دارند.

 

 

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…