0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم The Accidental Tourist

admin . بررسی جامع اسکار, درام, ژانر, سال های 1989 تا 1979, عاشقانه

بررسی فیلم The Accidental Tourist

The Accidental Tourist /  Lawrence Kasdan / 1988

فیلم The Accidental Tourist

در واقع اینم یکی دیگه از نامزدهای اسکار که حتی راجر ایبرت بهش 4 از 4 داده ولی من فیلم رو نه دوست داشتم نه در خور اسکار دونستم، واقعا چرا ؟

داستان : Macon با بازی ویلیام هرت یک نویسنده کتاب های راهنمای سفر به شهرهای گوناگون است که همسرش بعد از مرگ پسرشان او را ترک می گوید چون بین آن ها دیگر بهانه ای برای بودن نیست، این بین او با زنی آشنا می شود به اسم ………

 

اول از همه دیدن این فیلم یک اشتباه بود، من دلم کمدی میخواست و روی کاور فیلم هم نوشته بود یک کمدی جدی، ولی اینطوری نبود. فیلم ریتم بسیار وحشتناک کندی داره، شخصیت ها به نظر من گسترش ندارند، باید زندگی کاری Macon رو نمادی از زندگی شخصی اش دانست به طوری که چمدان او همان زندگی شخصی اش است، بدون چیزی اضافه، بدون پذیرش چیزی اضافه، مرگ پسر او انگار چیزی از چمدان او کم کرده است ولی جای خالی اش را سعی می کند پر نکند تا با زن پر شوری آشنا می شود، به نظر من شخصیت سارا زن او در این فیلم بسیار منفعل است و نیازی به برگرداندن او نبود، شاید فیلم The Accidental Tourist که در واقع اقتباسی از این رمان است ویژگی های خوبی داشته باشد ولی به نظر من فیلمی نبود که در رده یک فیلم قابل قبول برای نامزدی 4 اسکار قرار بگیرد، اسکار اون سال به نظر من اونقدر عظمت نداشت و از فیلم های اسکاری دیگه اون سال Married to the Mob رو قبلا معرفی کردم که اون هم فیلم تاپی نبود.

تنها نکته بارز فیلم آهنگ سازی خوب فیلم بود که کار جان ویلیامز است و فیلم در 4 رشته نامزد اسکار بود که بهترین اسکار را برای بهترین نقش مکمل زن  Geena Davis  دریافت کرد.

فیلم The Accidental Tourist در واقع یک درام هالیوودی دیگر است که سعی در نشان دادن رخوت و تورفتگی زندگی یک شخصیت را دارد، فردی که عوض می شود و این را مدیون بیرون آمدن از پیله خودش است ولی متاسفانه چون شخصیت ها گسترش فراوانی ندارند ما هیچوقت زیاد با شخصیت Macon آشنا نمی شویم و تنها می توانیم متوجه شویم که افکار او در راهنماهای سفری که می نویسد زندگی شخصی اوست.

شخصیت های دیگر فیلم هم گسترش چندانی ندارند نظیر برادر و خواهر او، کتاب با فیلم همیشه فرق می کند و این شخصیت های فرعی در داستان یک کتاب زیاد مهم نیست ولی در فیلمی که میخواهد کامل باشد نباید اینطور باشد.

من از Lawrence Kasdan 2 فیلم دیگه هم دیدم که یکی از آن را که از قضا اولین فیلم اوست و یک نئونوآر می باشد قبلا معرفی کردم یعنی " گرمای بدن "

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…