0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار Francis Veber

admin . فرانسه, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار Francis Veber

بررسی آثار Francis Veber

خوب در واقع این فیلم لعنتی شاهکار Le dîner de cons باعث شد من در مورد این کارگردان بنویسم، فیلمی که زیرنویس فارسیش هم دیشب ادیت نهایی و به اتمام رسید.

خوب در واقع فرانسیس وبر ( Francis Veber ) کارگردان خیلی بزرگی نیست، یعنی اصلا کارگردان بزرگی نیست ولی به احترام اینکه تمامی کارهایی که می سازه کمدی هست و بنده تمامی فیلم های ایشون رو دارم یک نگاه کلی به آثارش در سایت خواهیم انداخت.

فرانسیس وبر در 28 جولای 1937 در فرانسه به دنیا آمده است، او یک کارگردان، دیالوگ نویس و فیلم نامه نویسی ست که اصل و نسب او در اصل آمریکایی و یهودی ست، شهرت جهانی وبر به فیلم " Le dîner de cons " بر میگردد. در بسیاری از فیلم های او شخصیت خنده دار داستان فرانسوا پنیون نام دارد و یا فرانسوا پرین.

کمدی های او علاوه بر کمدی های موقعیت، کمدی هایی مبنی بر بازی بازیگرها هم است و او تکیه بسیاری بر دیالوگ ندارد ولی نمی توان اذعان کرد که از این فن به خوبی استفاده نمی کند.

بسیاری از کارهای وبر مورد بازسازی قرار گرفته اند، مثلا هالیوود شاهکار او را با فیلم Dinner for Schmucks سلاخی کرد، خود وبر یکی دوتا از کارهای خود را نیز بازسازی کرد که بعدا معرفی می شوند و یا یکی دیگر از بازسازی هایی که از روی فیلم نامه های او انجام شد فیلم  Pure Luck است که بازسازی ناموفق هالیوودی فیلم La Chevre بود. پدر و مادر وبر نویسنده بودند مادرش که یک فرد آمریکایی – روسی بود نویسنده معمولی و پدرش که یک یهودی بود نمایشنامه نویس بود.

شهرت فرانسیس وبر بیشتر بخاطر فیلم نامه نویسی است، او قبل از کارگردانی فیلم نامه های خوبی برای سینمای کمدی فرانسه نوشته است که یکی دوتا از آن ها معرفی می شوند.

او می گوید : من هیچوقت خودم را یک فرانسوی در نظر نگرفته ام. مادرم روسی بود و من فکر میکردم فردی با ملیت های مختلف باشم. اما بعدا فهمیدم که این درست نیست، یک ژن فرانسوی در ووجود من قرار دارد. من آمریکا زندگی می کنم ولی فیلم ها را به شیوه فرانسوی ها می سازم.

فیلم های او در زیر معرفی می شوند

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…