0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Rush

admin . اکشن, بایوگرافی, درام, ژانر, ورزشی

بررسی و نقد فیلم Rush

شتاب / Rush / 2013 / ران هاوارد

بررسی و نقد فیلم Rush

به کارنامه ران هاوارد نگاه میکنم، فیلم Rush شاید از فیلم " مرد سیندرلایی " هم بهتر باشد و شاید بهترین اثر او، شک دارید ؟ فیلم را دوباره نگاه کنید.

داستان : فیلم ماجرای واقعی دو قهرمان فرمول یک است که سالیان سال رقیب هم محسوب میشدند یعنی جیمز هات و نیکی لادا، دو نفری که…

یکی از بهترین فیلم های 2013 را دیدم و باور کنید بنده نه طرفدار ماشین سواری هستم نه از فیلم های روز جهان خیلی خوشم میاد !

2013 را شاید سال فیلم های بیوگرافی و فیلم هایی دانست که تمرکز بر داستان و ماجرای شخصیت های مهم داشتند، فیلم هایی نظیر " گرگ وال استریت " مارتین اسکورسیزی، باشگاه خریداران دالاس  همگی نشان می دهند که هنوز ژانر بیوگرافی یکی از ژانر های محبوب سینما در هالیوود محسوب می شود.

فیلم Rush یا شتاب داستان دو شخصیت و رقیب در دو قطب مخالف است، شخصیت بی پروا، سر زنده و پر شور جیمز هانت همانقدر که بی نظم است و در لحظه زندگی می کند، در مقابلش لادایی قرار میگیرد که شخصیتی محکم، منظم و با برنامه دارد، لادایی که زندگی را طور دیگری می بیند ولی فیلم با قرار دادن این دو در کنار هم داستان فیلم را به مرحله ی دیگری وارد می کند و آن نگاهی به زندگی داشتن است از دید افرادی که هرروز خطر را احساس میکنند.

استفاده از موزیک های بسیار عالی، تغییر ضرب آهنگ های متفاوت و فیلم برداری عالی و شگفت انگیز از ویژگی های فیلمی محسوب می شود که در عجبم چرا برای بهترین فیلم نامه نامزد اسکار نشد.

کافی ست که به سکانس مسابقات ژاپن قبل از شروع بپردازیم تا هنر ران هاوارد در این سکانس دیده شود.

فیلم شتاب یک فیلم عالی ست، خوب نوشته شده است، خوب پرداخته شده است و بازیگرها آن چیزی را نشان داده اند که باید نشان می دادند.

پتانسیل عالی فیلم Rush باعث می شود تا مدت ها در ذهن بیننده حک شود.

حواشی فیلم Rush : 

  • بودجه 38 میلیون ولی فروش نزدیک به 91 میلیون دلار آمریکا.
  • هانس زیمر کار آهنگ سازی فیلم را بر عهده داشته است.
  • نیک لادا از دیدن فیلم شعف فراوانی کسب کرد او در مورد این فیلم که در رابطه با زندگی او هم است می گوید : بار اولی که فیلم را دیدم خیلی شگفت زده شدم، از عناصر هالیوودی در فیلم استفاده نشده است و وقایع فیلم تغییر داده نشده فقط بعضی تغییراتی هالیوودی را در فیلم شاهد هستیم، فیلم بسیار دقیق است و من را خیلی شگفت زده کرد.

 

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…