0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Max Max

admin . استرالیا, اکشن, ژانر, کشورها, ماجراجویی, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Max Max

مکس خل / Max Max  / 1979 / جورج میلر

بررسی و نقد فیلم Max Max

زمانی که سینمای Grindhouse و فیلم های استثمارگری را معرفی میکردم یک سبک در سینما را معرفی کردم به اسم : Carsploitation فیلم Mad Max متعلق به همین دسته است.

داستان : مکس یک پلیس عالی ست، به دنبال کشته شدن یک پلیس به دست فردی به اسم Nightrider خوب این فرد در تعقیب و گریز با پلیس کشته می شود، دوستان او که عضو یک گروه گنگستری موتورسوار بوده است، می خواهند از پلیس انتقام بگیرند و به این منظور…

فیلم Max Max  یک فیلم متفاوت در کارنامه جورج میلر استرالیایی ست، یک فیلم سریع، اکشن، بدون حواشی و نکات اضافی که یکراست بیننده را پرت میکند به وسط داستانی که ابتدا گنگ به نظر می رسد ولی سریع راه خود را پیدا میکند.

بیننده سکانس های نهایی با مکس همذات پنداری میکند و از بین فیلم های انتقامی که دیده ام فیلم مکس خل یکی از بهترین هاست، بازی مل گیبسون جوان در فیلم عالی ست و فیلم Max Max بواسطه اکشنی که ریتم خود را نمی اندازد، سینماتوگرافی عالی امتیاز قابل قبولی میگیرد.

حواشی فیلم Max Max  :

  • زیرنویس فارسی فیلم Max Max  به معنای کلمه افتضاح است، برادر شما که سواد انگلیسی اندکی نداری خیلی بدکاری میکنی دست به ترجمه میزنی و لذت فیلم دیدن را از بین می بری.
  • بودجه 400 هزار دلار فقط ولی فروش آن طبق سال 2012 نزدیک به 421 میلیون دلار.
  • سری فیلم های مکس خل جزو موج نوی سینمای استرالیا محسوب می شوند که در یک مقاله مفصل به آن ها پرداخته می شود.
  • به دلیل بودجه کم فیلم این تنها مل گیسون در فیلم بود که شلوار و کت چرم واقعی داشت.
  • جورج میلر یک پزشک بود که در بخش اورژانس بیمارستان در سیدنی کار میکرد، او شاهد مرگ های زیادی بواسطه تصادفات و وقایع مشابه در فیلم بود، او حتی سه تا از دوستان خود را بواسطه تصادف در نوجوانی از دست داده بود و ایده این فیلم از همان سوانح گرفته شده است.
  • میلر فقط بازیکنان ناشناخته می خواست، قبل از این فیلم گیبسون فقط در یک فیلم بازی کرده بود و او روز تست بازیگری به همراه دوستان و هم کلاسی اش  Steve Bisley که توانست نقشی بر عهده بگیر به محل رفت، او شب قبل به دنبال مست کردن نزاعی داشت و حاصل آن بینی شکسته و فک از جا در رفته و به قول خودش یک " کدو حلوایی له و لورده شده " بود ولی با اونکه فقط به همراه دوستانش رفته بود عامل بازیگریابی از او خوشش آمد و نقش را به او دادند !

 

برچسب ها:, , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…