0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم That Touch of Mink

admin . ژانر, سال های 1969 تا 1959, عاشقانه, کمدی

بررسی فیلم That Touch of Mink  / 1962 / به کارگردانی  Delbert Mann

فیلم That Touch of Mink

داستان : فیلیپ شاین یک سرمایه دار و یک شخصیت مهم و پولدار است که در یک روز بارانی در حال رفتن به سر کار با ماشین شخصی باعث پاشیده شدن آب روی زن جوان و بی شغلی در پیاده رو می شود و ……..

در واقع یکی از لذت های سینمایی من دیدن کمدی های هالیوود است مخصوصا کمدی های کلاسیک دهه 30 که البته این فیلم شامل اون ها نمی شه.

این فیلم رو اتفاقی یافتم و خوشبختانه ریپ خوبی ازش ریلیز شده بود و باعث شد که یک نگاهی بهش بندازم چون نامزد اسکار بود وگرنه با اونکه کری گرانت یکی از شخصیت های دوست داشتنی در دنیای سینمای کلاسیک محسوب می شود فرصت رسیدگی به تمامی آثار او نیست.

فیلم That Touch of Mink و یا به فارسی اثر اون کت پوست سموری، یکی دیگه از کمدی / عاشقانه های روتین هالیوود کلاسیک است اون هم در دهه ای که سینمای جهان در کشورهای نظیر ایتالیا و آلمان غربی به سمت سینمای جنسی کشانده می شد، زمانی که طلوع کمدی های جنسی ایتالیای در حال شروع شدن بود، برای عقب نماندن از این موج فیلم های هالیوودی هم دست به کار شدند ولی به علت محدودیت های سانسور و بسیاری موارد دیگر این موج در هالیوود آنطور که بود سر و سامان نگرفت بلکه به موارد زیادی اشاره می شد ولی در فیلم شاهد آن ها به صورت مستقیم نبودیم.

 That Touch of Mink همونی است که باید باشد، ترکیبی از بازیگرهای مشهور و دوست داشتنی هالیوود، فیلم نامه سر راست و خطی و پایانی دوست داشتنی و قابل پیش بینی.

کری گرانت یک شخصیت سینمایی بود که به علت میمیک صورت هم در فیلم های جدی نظیر فیلم های هیچکاک و هم در فیلم های کمدی نظیر کارهای هاواکس بارها بکار گرفته شد گرچه فیلمی که در پایان تدوین شد و برای پخش آماده شد را هیچ وقت دوست نداشت.

جدا از مواردی که ذکر کردم و واقعا فیلم نسبتا خوبی ست من چرخش در داستان اون هم ناگهانی را هیچ وقت دوست ندارم، داستان باید خودش پیش برنده فیلم و همچنین ایجاد کننده داستان باشد نه اینکه یک چرخش در بازیگرها و یا شخصیت ها پایان را رقم بزند نظیر امری که در این فیلم صورت گرفت یعنی تاکید دوست کتی، کانی، و مشاور مالی فیلیپ برای ایجاد حسادت در فیلیپس.

  • فیلم در سه زمینه هم نامزد اسکار بود ولی نتوانست برنده هیچ کدام باشد
  • در گیشه این فیلم خیلی موفق بود و نزدیک 18 میلیون دلار فروش کرد و جزو 4 فیلم برتر از نظر فروش در سال 62 میلادی بود.

 

 

برچسب ها:, , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…