5 / 5 (1 votes)

بررسی سینمای میشاییل هانکه – مقاله اول

admin . اتریش, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی سینمای میشاییل هانکه

میشاییل هانکه

این دفعه در بخش یک نگاه یک کارگردن، اگر بخوام به سینمای اروپا نگاه کنم بدون شک میشاییل هانکه یکی از مولف ترین و استادترین کارگردان هایی به شمار میره که سینماش را باید خیلی خیلی دقیق بررسی کرد.

در حد و توان من این امر نیست ولی سعی میکنم تا جایی که زورم میرسه سینمای هانکه و فیلم هایش را بررسی کنم

خوشبختانه آرشیو من از فیلم های هانکه به خوبی غنی ست..

 

 

میشاییل هانکه در 23 مارس سال 1942 در مونیخ آلمان بدنیا آمده است، او یک کارگردان اتریشی ست و بخاطر سبک آزار دهنده و غم افزا و سردی که دارد بسیار معروف است. اگر بخواهیم سینمای هانکه را بررسی کنیم سینمایی نهیلیسیم نیست، او نگاه تلخی به جامعه بشریت، مدرنیته و روابط انسانی دارد، هانکه قهوه ای تلخ است که از گلوی شما پایین می رود و شما را بیدار نگه میدارد، قهوه ای که شیره زندگی بشریت است، انسان هایی که درگیر هستند، زوایایی روح آن ها در فیلم های هانکه به خوبی روشن می شوند. هانکه یک روانشناس بزرگ از نظر من است، مردی که از اولین فیلمش متفاوت بود و همیشه متفاوت خواهند ماند.

فیلم های هانکه اغلب اوقات به تصویر کشاننده مشکلات و شکست ها در جامعه مدرن است، هانکه هم در تلویزیون هم تئاتر و هم سینما کارهایی ارائه کرده است. همچنین مشکلات اجتماعی را در فیلم های خود نشان داده است.

هانکه در خانواده ای سینمایی به دنیا آمده است، او پسر فریتز هانکه است که خود بازیگر و کارگردان بوده است و مادر او نیز بازیگر بوده است. میشاییل هانکه جوان در دانشگاه وین برای مطالعه فلسفه، روانشناسی و درام بعد از اینکه موفق نشد تلاش های خود را در زمینه بازیگری و موزیک به ثمر برساند، شرکت کرد. بعد از فارغ التحصیلی او تبدیل به یک منتقد فیلم شد و از سال 1967 تا 70 به عنوان تدوین گر در پایگاه تلویزیونی در آلمان مشغول به کار شد. او اولین کار خود را در سال 1973 و برای تلویزیون کارگردانی کرد.

اولین فیلم سینمایی او " قاره هفتم " در سال 1989 بود، که خشونت و سبک خاصی را در این فیلم نشان داد که در سال های بعد در کارهای بعدی او شکوفا شد. کافی بود طرفداران او 3 سال دیگر صبر کنند تا فیلم " ویدیوی بنی " باعث مشهور شدن او شود. مهم ترین موفقیت او در سال 2001 با فیلم " معلم پیانو " رخ داد که برنده جایزه جشنواره کن شد و  بازیگرهای اصلی فیلمش نیز برنده جوایزی شدند.

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…