0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم The Bag Man

admin . جنایی, درام, ژانر, هیجانی

بررسی و نقد فیلم The Bag Man

The Bag Man / David Grovic / 2014 . مرد حامل کیف

فیلم The Bag Man

واقعیتش این اولین فیلم 2014 است که من دیدم و معرفی میکنم و همه این ها به خاطر حضور رابرت دنیرو بود که به زودی تمام فیلم هایش دز سایت معرفی می شوند.

داستان فیلم The Bag Man : جک یک قاتل حرفه ای است که فرد با نفوذی از او میخواد که یک کیف را به او در یک مهمان خانه دور افتاده تحویل بده و از او مطلقا میخواد درون کیف را نگاه نکنه و در ازای این تحویل هم پول خوبی بگیره …..

من از این فیلم بدم نیومد و نمیدونم چرا اینقدر نقد منفی درموردش است که بیشتر البته حول و حوش کلیشه بودن و بد بودن فیلم نامه اش است، نگاهی بندازیم به فیلم حالا.

فیلم The Bag Man با ترجمه فارسی مرد حامل کیف از دو بازیگر خوب سینما استفاده میکنه و به شخصه فکر میکنم – فارغ از مسائل این فیلم – دنیرو داره هرکاری بهش پیشنهاد میشه رو قبول میکنه، برای فیلمی که اولین تجربه کارگردانش محسوب میشه فیلم بدی نیست، سعی داره بیننده را به خوبی همراه کنه، درون کیف چیه ؟ جک چرا نباید درون اون نگاه کنه ؟ منظور دراگنا از این کارها چیه ؟  چرا این همه بلا سر جک میاد ؟

شیوه ای که کارگردان بیننده را دنبال میکنه شیوه قدیمی هویج جلوی الاغ نگه داشتنه و اونم استفاده از عنصری ست که بیننده تا نفهمه قضیه سر چی بوده فیلم رو بی خیال نمیشه، استفاده از عنصر اکشن در فیلم به عنوان عامل حفظ کننده فیلم و توجه بیننده از خوبی های فیلم است و برای کسانی که داستان فیلم را واقعا متوجه نشده اند قضیه از این قرار است :

جک فردی ست که دوست دخترش او را از انجام کارهای خلاف باز میزنه و این بین بهترین مامور دراگنا محسوب میشه ولی دراگنا چون به او اعتماد کامل نداره و برای حذف تنها کسی که جک را ازکارهایش باز میداره جک را تست میخواد بکنه واینجا عنصر کیف شکل میگیره، حالا ماموریت Rivka این بین اغفال جک برای این است که آیا او دوباره ممکن است به روال سابق خود برگردد ؟ کسانی که برای کشتن جک فرستاده می شوند برای تست آماده بودن جک است و اینکه آیا او وسوسه میشه این همه تلاشی که برای دزدیدن این کیف انجام میشه درون اون رو ببینه یا نه، قابل اعتماد است یا نه ؟ ماموریت ریوکا کشتن جک بود ولی خیلی ساده او دراگنا رو میکشه چون پول مفتی از وکیل میگیره و با جک به یک زندگی عشقی می رسه….

از نقاط ضعف فیلم هم نمیشه گفت دراگنا با این همه تجربه و زرنگی آیا فکر این رو نمیکرد مامور خودش، خودش رو دور بزنه ؟

به هرحال فیلم The Bag Man ارزش یک بار دیدن را دارد.

حواشی فیلم The Bag Man :

  • زیرنویس فارسی فیلم The Bag Man زیرنویس خوبی بود و مترجم برخلاف خیلی ها 90% به بالا خوب ترجمه کرده بود.
  • فیلم اکران محدودی داشته است و تبلیغ فراوانی برای این فیلم نشده است به طوری که ویکیپدیا فقط فروش فیلم را نزدیک به 30 هزار دلار آمریکا نشان می دهد.

 

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…