0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Someones Watching Me

admin . Mystery, ترسناک, ژانر, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Someones Watching Me

کسی داره من رو تماشا میکنه /  Someones Watching Me / 1978 / جان کارپنتر

بررسی و نقد فیلم Someones Watching Me

یکی از خوب های جان کارپنتر  که زیرنویس فارسی اون هم به زودی در سایت قرار میگیره.

داستان : لی مایکلز یک زن جوان مجرد است که در نقل مکان به لس آنجلس برای پیدا کردن کاری در آپارتمانی ساکن میشه که به زودی برای او مزاحمت های تلفنی بوجود می آید و بازی موش گربه بازی او با ……..

یکی از فیلم های خوب جان کارپنتر که برای تلویزیون ساخته شد.  فیلم Someones Watching Me وام دار سینمای هیچکاک است، استفاده از عناصر فیلم " پنجره عقبی " و همچنین یکی از تکنیک های فیلم " مارنی " که دوربین با زوم به عقب و جلو شخصیت را در مرکز قرار میدهد نشان می دهد این فیلم وامدار سینمای هیچکاک است. فیلم داستان بسیار عالی دارد، در مورد زنی که تمامی لحظات یک ترس و ناامنی را تجربه میکند و مهمتر از همه هیچ عامل تهدید کننده ای برای او تا بحال وجود نداشته است، یکی از عناصری که در سینما به کرات استفاده شده است مخصوصا در سینمای وحشت استفاده از شخصیت های روانپریش با مشکلات روانی و سادیسم است. 

فیلم کارپنتر که به گفته خودش بسیار به آن غرور میکند و راضی است در ابتدا قرار بود برای سینما ساخته شود ولی این وضعیت تغییر یافت و فیلم به سفارش استودیوی برادران وارنر برای تلویزیون ساخته شد، محدودیت های فیلم های تلویزیونی و از جمله زمان تحویل باعث شد که فیلم گسترش چندانی نتواند داشته باشد ولی کارگردان با استفاده از عناصری که در اختیار داشت یک داستان عالی ارائه می دهد که انگار شبیه این داستان در آمریکا اتفاق افتاده بوده است.

سکانسی که لی با قاتل خود گلاویز است بسیار استثنائی فیلم برداری شده است و نسخه ای که من از فیلم دارم یک Extra کوچک هم شامل مصاحبه با کارگردان دارد که در آن کارپنتر توضیح می دهد فیلم بردار از پشت بام با طناب ایمنی آویزان بوده است تا این سکانس گرفته شود ! 

   حواشی   فیلم Someones Watching Me : 

  • کارپنتر سر ساخت این فیلم با همسر آینده اش Adrienne Barbeau  آشنا می شود که در فیلم اعلام میکند به مردها علاقه ای ندارد !
  • فیلم برای مدت ها نایاب بود تا اینکه در سال 2007 استودیوی مذکور آن را ریلیز کرد.
  • جان کارپنتر در آن سال بسیار سرش گرم بود و به همراه این فیلم دو فیلم دیگر هم ساخت یکی فیلم هالیووین و دیگری فیلم الویس برای تلویزیون و خودش این کار را واقعا طاقت فرسا میداند و می گوید هالووین بسیاری از سکانس ها و عناصر فیلم خود را وام دار این فیلم است !           

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…