2.50 / 5 (2 votes)

بررسی و نقد فیلم Man Bites Dog

admin . Human Horror, بلژیک, ترسناک, جنایی, درام, ژانر, کشورها, کمدی, هیجانی

بررسی و نقد فیلم Man Bites Dog

انسان سگ را گاز میگیرد / C'est arrivé près de chez vous / 1992

بررسی و نقد فیلم Man Bites Dog

حرف از سینمای بلژیک زدم دلم نیومد این شاهکار رو معرفی نکنم ! تن آدمی با دیدن این فیل می لرزد ! فقط به تیتر نگاه کنید " انسان سگ رو گاز میگیره "

داستان : 4 5 نفر ( دانشجوی سینما ؟! ) ( علاقه مند به سینما ؟! ) دوربین روی دست و به همراه تجهیزات و بودجه ی کمی که دارند شما رو با زندگی یک قاتل بالفطره همراه میکنند کسی که…..

فیلم Man Bites Dog با عنوان اصلی C'est arrivé près de chez vous فیلم حاصل کار گروهی چند کارگردان هست که تجربی بودن و کم بودجه بودن از سر و روش می باره . چیزی خلاف اون چیزی بود که من تصور میکردم ! همیشه فیلم هایی رو که نشان دهنده ی جنبه های زشت و هولناک و یا رعب آور انسانی بوده اند رو بیشتر پذیرفته ام .
" بن " در فیلم نقش آدم کشی رو ایفا میکنه که حتی شروع فیلم با یک قتل صورت میگیره ,تمام فیلم هر اتفاقی که میافته بیننده هیچ انگیزه ای رو جز سادیسم بازی و یا خوی غیر انسانی در اون نمیینه . شاید عنوان فیلم به همین امر میتونه اشاره داشته باشه . فیلم بسیار غیر قابل هضم تر از نمونه های هالیوودی نظیر " هنری : پرتره یک قاتل سریالی " هست چون هیچ انگیزه ی روانی یا پیشینه ی روانی " بن " برای کارهاش ما نمیبینم و این راز فیلم هست که کرکتر چقدر رعب آور هست که هر انسانی رو براساس سن و جنسیت در رودخانه به نجوه ی متفاوتی پرت میکنه.
سکانس عالی : سکانس جشن تولد " بن " و بوم ! شلیک .

فیلم همانطور که تیتر نشان می دهد، صحه ای بر وجود و خوی حیوانی انسان است که از سگ هار هم میتواند هارتر باشد، در سینمای استثمارگری و همچنین سینمایی که دست مایه آن شخصیت های روانی ست از این دست فیلم ها زیاد است ولی این تنها کار کارگردانان آن محسوب می شود که انگار جمع شده بودند یک کار تجربی بسازند، فیلمی که در اون گوشه های صندوق گنج تاریخچه سینما قایم شده است و دیدنش به هر علاقه مند جدی سینما توصیه می شود.

حواشی فیلم Man Bites Dog :

  • فیلم برداری فیلم بارها به دلیل نداشتن بودجه به تعویق انداخته شد و بالغ بر یک سال ساخت این  فیلم طول کشید
  • با اونکه بودجه فقط نزدیک به 33 هزار دلار آمریکا بود ولی فروش نزدیک به 206 هزار دلار آمریکا !
  • 4 دانشجوی سینما این فیلم را با ایده ساختن یک مستند بدون نیاز به پول ساختند ! مادر و مادربزرگ بن از ساخت فیلم اطلاعی نداشتند و فکر میکردند اطلاعاتی که میدهند مال یک فیلم مستند است ! آن ها زمانی که بن را پشت میله های زندان دیدن از تعجیب شوکه شدند !

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…