0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم They Live

admin . اکشن, ترسناک, ژانر, علمی تخیلی, هیجانی, وحشت از عوامل غیر طبیعی

بررسی و نقد فیلم They Live

They Live / آن ها زندگی می کنند / 1988 / جان کارپنتر

فیلم They Live

فیلم They Live یا با ترجمه فارسی آن ها زندگی می کنند اثر دیگری ست از استاد سینمای وحشت جان کارپنتر است که به استادی تمام ساخته شده است.

داستان : زمین را گروهی از موجودات سیاره دیگر به منظور بهره برداری تسخیر کرده اند، ولی دیدن آن ها غیر ممکن است مگر آنکه از طریق عینک های خاصی این امر صورت گیرد و این بین…….

 

فیلم They Live یکی از بهترین ساخته های استاد به شمار می رود، همه چیز فیلم در کمال خود صورت گرفته است، یکی از شخصی ترین فیلم های کارپنتر که در آن باز هم رد پای خودش برای ساخت موزیک فیلم هایش دیده می شود. فیلم داستان زیاد فوق العاده  ای ندارد، پایان آن خیلی زود جمع می شود چون شخصیت های اصلی داستان ما اونقدر راحت نمی تونستند به ماجرا دست پیدا کنند. ولی تمامی این ها بکنار اون صدای آرومی که میگفت " بخواب، بخواب، بخواب " و همچنین تنظیم بار اکشن فیلم ازخوبی های فیلم است. در واقع این فیلم نه زیاد در ژانر اکشن خود جدی ست و نه اکشن بی محتوا و یا جلفی ست.

سکانسی که شات گرفته شده بسیار بی نظیر است چرخش ناگهانی زاویه دوربین برای آگاه کردن بیننده نظیر یک چشم ناظر از خوبی های فیلم است که غیرقابل انکار است.

نکته بعدی طعنه آشکار کارگردان به مدیا، رسانه ها و تبلیغات است، اثری که آن ها روی ما دارند، تبلیغات فراوانی که همه سعی در اسیر کردن انسان، مجاب کردن برای انجام کاری دارند و هرکدام به نحوی موفق می شوند و یا اینکه چهره ما را زشت می کنند !

فیلم They Live از خوب های کارپنتر است گرچه فراموش شده باشد. زیرنویس فارسی فیلم They Live هم زیرنویس بسیار خوبی ست که جز یک نکته خنده دار که به طنز ترجمه کرده بود اشکال دیگری به اون صورت نداشت که باید همینجا از مترجمش تشکر کرد.

حواشی فیلم They Live :

  • دعوای بین فرانک و نادا قرار بود فقط 20 ثانیه باشد ولی به درخواست بازیگران و همچنین اینکه سه هفته اونها برای این صحنه تمرین کردند صحنه به 5.20 دقیقه تغییر پیدا کرد !
  • صدایی که در فیلم می گوید " بخوابید " صدای خود جان کارپنتر است.
  • بودجه فیلم نزدیک به 3 میلیون ولی فروش نزدیک به 13 میلیون دلار آمریکا.

 

برچسب ها:, , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…