4 / 5 (1 votes)

بررسی و نقد فیلم In July

admin . آلمان, ژانر, سبک های سینمایی, عاشقانه, فیلم های جاده ای, کشورها, کمدی, ماجراجویی

بررسی و نقد فیلم In July

In July  / در ماه ژولای / 2000 / فاتح آکین

فیلم In July

خوب حرف فاتح آکین شد، گفتم فیلم In July هم معرفی کنم.

دانیِل استاد دانشگاهی که تنها زندگی میکنه تحت پیش گویی دختری به اسم ژولی قرار میگیره که با فروختن طلسمی به او اعلام میکنه که فردی که شکل طلسم او یعنی خورشید رو داشته باشه ( یعنی روی لباسش یا طلسمی شبیه آن و …. ) دختر رویاهای اوست . خود ژولی از قضا با این کار………..

 

فیلم In July بسیار خوب و دلنشینی است . از دست فیلم هایی که با فلش بک زدن با شخصیت ها و جریان اصلی آشنا میشییم . اکین در این فیلم هم نشون میده که به خوبی سینما رو میشناسه و میتونه بیننده رو همراه کنه . دنیای شخصیت ها او در این فیلم آدم های لطیف است ، آنها برای دوست داشتن و ابراز علاقه تردیدی از خود نشان نمیدهند تو گویی باید گفت این نسل از مردمان در سینما فقط دیده میشوند و در غبار زمان گم شده اند . فیلم به خوبی شخصیت های اصلی رو به هم می رسونه و به هم مربوط میسازه که این داستان گویی و روایت شناسی خوب کارگردان رو میرسونه . سکانس های فیلم واقعا دل نشین هستند و این فیلم کمی از فیلم های دیگه آکین متفاوت تر است و یک عاشقانه زیبای اروپایی دیگر در تقابل با رومنس / کمدی های هالیوودی سربلند بیرون میاد .

در وافع فیلم In July از فاتح آکین تنها فیلم این کارگردان ترک تبار دز ژانر ماجراجویی به شمار می رود که به خوبی از عهده آن بر آمده است. استفاده از عنصر فلش بک در فیلم باعث شده ست که توجه بیننده به ماجرا زیادتر شود و بازی تیم بازیگری همیشه یک دست کارگردان به این فیلم جلای دیگری بخشیده است.

فیلم In July را من به جواهری تشبیه میکنم که در گنجینه فیلم های فاتح آکین گم است و به زودی شاید زیرنویس فارسی فیلم In July هم در سایت ببینیم !

نکته دیگر اینکه فیلم In July یک فیلم در زیر ژانر جاده ای هم محسوب می شود نظیر Rat Race یعنی در حین ماجراجویی بودن اکثر حوادث فیلم در سفر و در جاده سپری می شود.

حواشی فیلم In July :

  • دولت رومانی اجازه فیلم برداری در این کشور رو نداد برای همین به جای اینکه حوادث رخ داده در این کشور رو ببینیم از عکس استفاده شد.
  • فیلم با یک کسوف شروع می شود، یعنی زمانی که خورشید و ماه در یک مسیر قرار میگیرند، دانیل در مسیر Luna قرار میگیرد که اسمش به معنی ماه است و از عواقب آن بعدا رنج می برد. ژولای یک ماه آفتابی ست.
  • مامور سر مرز رومانی فاتح آکین است.
  • برادر کارگردان مامور سر مرز ترکیه است !

 

برچسب ها:, , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (2)

  • لیلی

    |

    سلام

    این فیلم رو کجا می‎شه پیدا کرد؟
    من هر چی گشتم، پیدا نکردم. به ندرت کسی اسمش رو شنیده بود. کسانی که می‎شناختم و آرشیو بزرگ فیلم هم داشتند، این فیلم رو نداشتند.
    توی نت هم هیچ لینکی برای دانلودش پیدا نکردم.

    شما هیچ لینکی برای دانلودش دارید؟

    پاسخ دادن

    • admin

      |

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      کسانی که آرشیو بزرگ فیلم داشته اند چه نوع آرشیوی داشته اند دوست عزیز ؟ کسانی که معمولا آرشیو فیلم دارند به دو دسته تقسیم می شوند کسانی که مثل بنده هستند و آرشیو خاص هستند و خودشان سینمایی هستند کسانی که خیر صرف فیلم دیدن در زندگی شات یک فعل نیست بلکه یک فعالیت تفریحی است و آرشیوی هم که دارند اکثرا فیلم های روز و … است.
      این فیلم فوق العاده زیبای آکین عزیز را یا شما باید در تورنت ها جستجو کنید که البته من اصلا نمیدونم توی تورنت های عمومی است یا نه یا باید از ترکرهای خصوصی که حتما است استفاده کنید و یا اینکه به همراه فیلم های مورد علاقه دیگرتان از آرشیو خود سایت سفارش دهید که برای این منظور سری به فروشگاه سایت و راه تماس با ایمیل سایت بگردید.
      خوشبختانه یا متاسفانه بنده این فیلم را هم زیرنویس فارسی کردم که آن هم در پکیج مذکور خودش از سایت می توانید تهیه کنید.

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…