0 / 5 (0 votes)

بررسی و نقد فیلم Bear

admin . انگلیس, ژانر, فیلم کوتاه, کشورها

بررسی و نقد فیلم Bear

Bear / خرس / استیو مک کوئین / 1993

بررسی و نقد فیلم Bear

زمانی که استیو مک کوئین را به بخش یک نگاه یک کارگردان اضافه میکردم، میدونستم با کارگردانی آشنا شدم که تا ابد درگیر کارهاش میشم و تمام سعیم رو میکنم فیلم هایش را معرفی کنم و تهیه. همین لحظاتی پیش فیلم Bear یا خرس را به کارگردانی استیو مک کوئین دیدم.

داستان : دو مرد عریان با همدیگر گلاویز می شوند در فضایی که…

فیلم کوتاه خرس ( ۱۹۹۳ ) اولین فیلم کوتاه مک کوئین محسوب می شود که در کالج سلطنتی هنر لندن به نمایش در آمد که یک فیلم ۱۶ میلیمتری است و بعدها روی ویدیو انتقال داده شد و فیلمی بسیار کمیاب است. کارگردان در این فیلم با استفاده از هنری که داره بدون استفاده از فضایی آکنده از موزیک و موسقی سعی می کند مسائلی چون نژادپرستی و عطوفت و خشونت را نشان دهد. استفاده نکردن از موزیک به گفته خود کارگردان در این فیلم باعث می شود که انسان حواسش پرت نشود و زمانی که سکوت است انسان حتی به صدای نفس خود فکر میکند، چیزهایی را که میبیند بهتر درک میکند و بیشتر درک میکند.

در این فیلم نورپردازی انگار بازتابی از منبع نور استفاده شده است، دو انسان بزرگ با جسمی عریان هم به همدیگر می خندند و هم گلاویز می شوند انگار این زندگی انسان هاست که در زندگی یک روز خوبند و روز دیگر با هم درگیرند.

استفاده از کلوزآپ های متعدد این حس را به بیننده نشان می دهد که انگار پوست سیاه دو شخصیت موضوع محوری دوربین بوده اند، امری که خود کارگردان حتی در فیلم آخرش هم به عنوان موضوعی که هنوز تمام نشده در جهان یعنی نژاد پرستی عنوان میکند فضای بسته فیلم هم به بیننده به گفته کارگردان این نکته را یادآوری میکند شما یک بیننده منفعل نیستید شما هم درگیر هستید و باید در چیزی که میبینید شریک باشید.

 

برچسب ها:, , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…