0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم 127 Hours

admin . بایوگرافی, بررسی جامع اسکار, درام, ژانر, سال های 2019 تا 2009, ماجراجویی, هیجانی

بررسی فیلم 127 Hours

127 ساعت / دنی بویل / 2010

بررسی فیلم 127 Hours

" همیشه به یاد داشته باشید، شما قوی ترین موجود بر روی زمین هستید، فقط کافی ست بر باور خود تکیه زنید "

" زندگی انسان تشکیل شده است از خاطرات، مبحثی در فلسفه شاید وجود داشته باشد که ما هیچی نیستیم جز داستان ها، خاطرات، موقع مرگ تمامی این داستان ها و خاطرات در جلوی چشم انسان رژه می روند"

داستان : Aron Ralston یک ماجراجوست که آخر هفته وسایل خود را بر میدارد و به دل کویر و صخره ها می زند، ماجراجویی او برایش گران تمام می شود چون ناخواسته دستش در میان صخره ای محکم گیر می کند و او نمی تواند دست و خودش را نجات دهد و……

فیلم 127 Hours یا به ترجمه فارسی فیلم 127 ساعت، فیلمی ست که از رمانی به اسم " بین یک صخره و مکانی سخت " اقتباس شده است که در رابطه با ماجرایی واقعی از یک تجربه شخصی  صخره نوردی با نام Aron Ralston است.

در مورد این فیلم سخن می توان زیاد گفت، فیلم 127 را دنی بویل با هنر فراوان ساخته است، در واقع فیلمی که فرمی شبیه فیلم های مستند دارد و میخواهد تبدیل به فیلمی سینمایی شود، بهتر بگویم اون فرم خشک مستند از آن دور شود و بیننده همراه آن شود باید عناصری به آن اضافه شود، استفاده از سکانس های سریع، خاطرات تصویری و تصورات آیرون و همچنین غافلگیری هایی نظیر باران و سیل آمدن برای گمراهی بیننده از خوبی های فیلم است.

در واقع بار سنگین فیلم بر روی شانه های جیمز فرانکو بوده است که بازی استثنائی اش باعث شده است روند فیلم بیشتر دلنشین شود.

فیلم 127 ساعت فیلمی خوبی ست در مورد تقابل انسان و طبیعت، تلاش برای زنده ماندن، قدر زندگی را دانستن، به یاد آوری تمامی فرصت هایی که از دست رفته است، ارزش نهادن به لحظاتی که کاش برگردند، فیلم همچون فلش بکی بر چشمان آیرون است در مورد لحظاتی که می توانسته داشته باشد، فیلمی در رابطه با لحظاتی که در آن گرفتار می شوی و اون روند طبیعی زندگی خودت را نمی توانی ادامه دهی.

این تم امید در سینما بارها استفاده شده است، در واقع چیزی ست که هرچه انسان ببیند برایش تازگی دارد ولی در فیلم 127 Hours ما بار دیگر چیزی را میبینیم که در زندگی روزمره و در تقابل با سختی ها هرروز بیشتر به آن نیاز داریم.

حواشی فیلم 127 Hours :

  • فیلم در 6 بخش نامزد اسکار سال 2011 بود ولی در هیچکدام برنده نشد، نامزدی آن در زمینه های بهترین فیلم، بهترین بازی نقش اول مرد، بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین موسیقی اورجینال برای یک فیلم ، بهترین آهنگ اورجینال برای یک فیلم و بهترین تدوین بود.
  • سکانسی که در آن آیرون به دو دختر یک استخر مخفی را نشان می دهد در رمان نیست ولی خود آیرون واقعی در مورد این فیلم می گوید  " فیلم به طرز دقیقی حوادث واقعی زندگی من را نشان داده است، شبیه مستندی می ماند ولی در عین حال توانسته درام هم باشد".
  • موقع اکران فیلم در سینماها بعضی از تماشگران نیاز به کمک های پزشکی داشتند ! آن ها یا غش می کردند یا بالا می آوردند !
  • 127 ساعت یکی از معدود فیلم هایی ست که تمامی منتقدین به آن نظر مثبتی داشته اند.

 

 

 

برچسب ها:, , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…