2.50 / 5 (2 votes)

بررسی آثار و فیلم های شونجی آوایی

admin . ژاپن, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های شونجی آوایی

شونجی آوایی

راستیتش بعد از معرفی هیروکازو کوریدا خیلی بد می شد این استاد را معرفی نمی کردم، شونجی آوایی برای من یک استاد در سینمای آوانگارد محسوب می شود و فیلم هایی از بهترین های فیلم های ژاپن هستند، کارهای او به شدت ناشناخته هستند که ایشالا به مرور همه رو با هم میشناسیم و در سایت معرفی می کنم.

ابتدا طبق روال بخش نگاهی به زندگی نامه او می اندازیم و سپس لیست فیلم های او در انتها همراه با بررسی آن ها آورده می شود.

شونجی آوایی یک کارگردان، نویسنده و مستندساز ژاپنی  است که در 24 ژانویه سال 1963 به دنیا آمده است.

او در میاگی ژاپن به دنیا آمده است و در دانشگاه ملی یوکاهاما درس خوانده است، دانشگاه که در در سال 1987 از آن فارغ شد. او در سال 1988 وارد صنعت تفریحی ژاپن با کارگردانی فیلم های درام تلویزیونی و موزیک ویدیو ها شد و در سال 1993 فیلم تلویزیونی او در ژانر درام به اسم " Fireworks " اسم او را مطرح ساخت و توسط منتقدین مورد تحسین قرار گرفت. در سال 1995 به ساخت اولین فیلم بلند و سینماییش رو آورد و این امر با فیلم " نامه عاشقانه " شروع شد که او در فیلمش از یک ستاره موسیقی پاپ به اسم  Miho Nakayama استفاده کرد. این فیلم جایزه آکادمی فیلم ژاپن را در بخش " تازه وارد سال " را برای بازیگر زنش برد.

این فیلم همچنین تاثیری بر روی دیگر کشورهای شرق اسیا داشت به طوری که در کره جنوبی نمایش این فیلم باعث شد که یک سری موانع که برای پخش فیلم های ژاپنی بعد از جنگ جهانی دوم وجود داشت از بین برود. در سال 1996 شونجی آوایی فیلم موفق " پروانه دم باریک " را ساخت. در سال 1998 فیلم قبلی کارگردان یعنی " نامه عاشقانه " تحت نام " زمانی که من چشمانم را میبندم " در آمریکا اکران شد و اولین فیلمی بود که آوایی کارگردانی کرده بود و در آمریکا به نمایش در می آمد.

فیلم های بعدی او عبارتند از " همه چیز در مورد لی لی شو شو " و " هانا و آلیس " که این دومی اولین فیلم کمدی او محسوب می شود.

او آهنگسازی چند فیلم خودش را نیز بر عهده داشته است و اخیر فیلمی در ژانر وحشت به اسم " خون آشام " ساخته است که اولین فیلم انگلیسی زبان او محسوب می شود.

اطلاعات در مورد این کارگردان ژاپنی بار دیگر کم است و امیدوارم با معرفی فیلم های او خدمتی به وب فارسی و علاقه مندان جدی سینما و سینمای شرق کرده باشیم.

لیست فیلم های او به ترتیب و در بازه زمانی مختلف در سایت قرار میگیرد :


  •  

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…