3 / 5 (7 votes)

بررسی آثار و فیلم های رابرت دنیرو

admin . رابرت دنیرو, یک نگاه، یک بازیگر

بررسی آثار و فیلم های رابرت دنیرو

رابرت دنیرو

خوب خیلی وقت بود میخواستم چنین بخشی رو راه بندازم، با توجه به اینکه رابرت دنیرو یکی از بازیگران مورد علاقه من است و بالای 80 فیلم از ایشون دارم که شاید کامل ترین کالکشن از فیلم های ایشون در وب فارسی باشه نگاهی به زندگی نامه او می اندازیم و سپس به نقد فیلم های او به مرور زمان در سایت می پردازیم.

رابرت دنیرو در 17 آگوست سال 1943 به دنیا آمده است و یک بازیگر، کارگردان، تهیه کننده فیلم آمریکایی است.

رابرت دنیرو در طول حرفه بازیگری خود در بیش از 90 فیلم بازی کرده است و حتی دو فیلم هم کارگردانی کرده است. نگاهی به زندگینامه دو برنده جایزه اسکار می اندازیم.

رابرت دنیرو در گرینویچ ویلیج شهر نیویورک به دنیا آمده است و پسر ویرجینیا هالتون ادمیرال ، زنی نقاش و شاعر، و Robert De Niro, Sr  است که او هم یک مجسمه ساز و نقاش بوده است. پدر او دو رگه است، نیمی ایتالیایی، نیمی ایرلندی و مادرش دارای رگه های انگلیسی، آلمانی، ایرلندی، فرانسوی و آلمانی است ! پدر پدربزرگ او یک ایتالیایی به اسم جیووانی دنیرو است که همراه همسرش از فرازانو به آمریکا مهاجرت کردند و مادربزرگ او نوه یک مهاجر ایرلندی است. والدین رابرت دنیرو که در جلسات کلاس های نقاشی با هم آشنا شدند زمانی که او سه سال داشت از هم طلاق گرفتند و رابرت توسط مادرش در یک محله ایتالیایی نشین در منهاتن بزرگ شد. محل زندگی پدر او با رابرت زیاد فاصله نداشت و او زمان زیادی را با پدر خود صرف میکرد و به نوعی زیر دست او بزرگ شد. رابرت دنیرو در نوجوانی در دبیرستان هنر و موسیقی پذیرفته شد اما تنها مدت اندکی قبل از رفتن به یک دبیرستان دولتی آنجا درس خواند. او ولی بعدا دبیرستان خود را در یک مدرسه خصوصی تمام کرد وبه دلیل رنگ پریدگی که داشت به او لقب " Bobby MIlk " را دادند. دنیرو جوانی اش را با گروهی جوانان خیابانی در آن محله ایتالیایی گذراند که خیلی از آن ها به دوستان همیشگی او بعدها تبدیل شدند. زمانی که ده سال داشت در مدرسه نقش یک شیر ترسو را در تئاتر مدرسه بازی کرد و در 16 سالگی به دنبال کسب هدف بازیگر شدن مدرسه را رها کرد و شروع به شرکت در کلاس های بازیگری و یادگیری این حرفه نمود.

اولین تجربه رسمی بازیگری دنیرو به 20 سالگی او در سال 1963 و بازی در یکی از فیلم های برایان دی پالما بر میگردد که او در فیلم " جشن عروسی " بازی کرد گرچه این فیلم تا سال 1969 اکران نشد. سپس در فیلم " Bloody mama " بازی کرد ولی بازی در فیلم " طبل را آهسته بکوب " در سال 1973 بود که شهرت او افزایش یافت و همان سال او همکاری بلند مدت خود را با مارتین اسکورسیزی شروع کرد و زمانی این امر بود که برای بازی در نقش جانی بوی در فیلم " خیابان های پست " انتخاب شد.

بازی در فیلم " پدرخوانده " قسمت دوم بود که اولین نامزدی اسکار را برای او به همراه آورد و توانست جایزه را برنده شود اگرچه این کاپولای کارگردان بود که در غیاب حضور بازیگر خود در مراسم اسکار جایزه او را دریافت کرد و دنیرو به اولین بازیگری تبدیل شد که اسکار می برد و اکثر فیلم را به یک زبان بیگانه، در اینجا چندین لهجه سیسیلی، صحبت می کند.

رابطه با اسکورسیزی ادامه یافت و او در فیلم های دیگر این کارگردان مولف سینما نظیر " راننده تاکسی"، " نیویورک، نیویورک" ، " گاو خشمگین"، " شاه کمدی "، " رفقای خوب"، " تنگه وحشت" و " کازینو " بازی کرد.

رابرت دنیرو

درسته دنیرو به خاطر پدرخوانده اسکار برد ولی این فیلم " راننده تاکسی " بود که بازی او را به نقشی ماندگار به عنوان تراویس بیکل تبدیل کرد. مونولوگ او در این فیلم " داری با من حرف میزنی ؟ " که ساخته پرداخته خود دنیرو بود در آسمان سینما ماندگار شد و بازی در این فیلم برای او دومین نامزدی اسکار را به همراه آورد.

فیلم بعدی او به کارگردانی برتولوچی بود و بعدی به کارگردانی الیا کازان که کازان از دنیرو چنین یاد کرد " تقریبا هرکاری را برای موفق شدن می کند " و برای همین فیلم بود که دنیرو نزدیک به  22 کیلوگرم وزن کرم کرد و کازان در مورد او گفت : " دنیرو یکی از منتخب ترین بازیگرانی ست که من تابحال کار کرده ام که نهایت تلاششان را برای نقششان انجام می دهند و تنها کسی بود که خواهان کار در روز یکشنبه هم بود و در حالیکه اکثر بازیگران تنیس بازی می کردند منو بابی به سکانس هایی سر میزدیم که قرار بود فیلم برداری شود. "

کازان در مورد استایل بازیگری رابرت دنیرو می گوید :

" بابی بسیار  وسواسی است… او بسیار خلاق و دقیق است. او برون و درون همه چیز را درک می کند. احساس خوبی دارد و هر کاری که می کند را محاسبه می کند."

فیلم کازان با آنکه در گیشه موفق نبود ولی بازی دنیرو در یاد منتقدین ماند. بازی در فیلم " شکارچی گوزن " دوباره نامزدی اسکار را برای دنیرو به همراه آورد.

بعد از بازی در بسیاری از فیلم ها این فیلم " Heat " در سال 1995 بود که دوباره بازی دنیرو و رفیق و یار همیشگی اش آل پاچینو دوباره برای همگان تصویری درخشان بوجود آورد گرچه ایندو دوباره در فیلم " قتل حقیقی " هم بازی شدند ولی به هیچ وجه این امر به قدرت فیلم بالا نبود.

در بین فیلم های او کارگردانی فیلم " شبان خوب " هم به چشم می خورد با بازی آنجلینا جولی و مت دیمون که برای این فیلم او مجبور شد بازیگری در فیلم " رفتگان " مارتین اسکورسیزی را رد کرد.

او قبل از این فیلم کارگردانی " داستانی از شهر برانکس " هم ساخته بود، او بعد از دیدن یک نمایشنامه تصمیم به کارگردانی این فیلم گرفت و خودش نقش راننده اتوبوسی که سعی بر این دارد که پسرش را از درگیر شدن با مافیای محلی حفظ کند بازی کرد.

در عرصه های دیگر او در سال 1987 رییس هیئت داوران 15 مین جشنواره فیلم بین المللی مسکو بود و در 20 مین سال این جشنواره او جایزه افتخاری این جشنواره به خاطر خدمت به سینما دریافت کرد. در سال 2006 اعلام شد که او آرشیو فیلم شخصی اش شامل فیلم نامه ها، لباس ها و … را دانشگاه تگزاس اعطا کرده است.

در زندگی شخصی رابرت دنیرو از همسر اولش یک پسر دارد، او همچنین از یک رابطه قبلی همسر اولش دختر او را به فرزند خواندگی قبول کرده است و در سال 1995 طبق یک لقاح مصنوعی از یک رابطه طولانی مدت با صاحب یک دوقلو شد. در سال 1997 او با همسر دوم خود که یک بازیگر زن بود ازدواج کرد و پسر آن ها در سال 1998 به دنیا آمد

رابرت دنیرو

ولی آن ها در سال 1999 از هم جدا شدند ولی طلاق هیچوقت نهایی نشد تا اینکه در سال 2004 دوباره به عقد هم درآمدند و در سال 2011 از طریق لقاح مصنوعی دختر آن ها به دنیا آمد. علاوه بر 6 فرزند رابرت دنیرو 4 نوه دارد. در اکتبر سال 2003 اعلام شد او مبتلا به سرطان پروستات است و در دسامبر همان سال او تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حواشی حرفه بازیگری و زندگی شخصی رابرت دنیرو :

برای بازی در فیلم گاو خشمگین حدود 27 کیلوگرم وزن اضافه کرد.

برای بازی در فیلم پدر خوانده دو در سیسیل زندگی کرد و 3 ماه را صرف یادگیری لهجه های مختلف سیسیلی کرد.

برای بازی در فیلم راننده تاکسی، رانندگی تاکسی کرد و برای فیلم نیویورک نیویورک یاد گرفت که ساکسافون بنوازد و برای بازی در فیلم " تسخیرنشدگان" دی پالما نیز دوباره وزن اضافه کرد.

بازی به عنوان نقش " مسیح " را در فیلم " آخرین وسوسه مسیح " در سال 1998 رد کرد.

علت طلاق پدر او از مادرش این بود که مشخص بود پدر او یک همجنس باز است.

او و مارلون براندو تنها افرادی هستند که اسکار را برای بازی کردن یک شخصیت مشابه دریافت می کنند.

از قول او نقل شده است که گفته است مریل استریپ محبوب ترین بازیگر زنی محسوب می شود که او خواهان کار باهاش است.

بین بازیگرهای مرد او در جوانی مارلون براندو، رابرت میچم و Montgomery Clift به چشم می خورد.

او و مارتین اسکورسیزی هر دو در یک محله بزرگ شده اند ولی تا زمانی که در یک مهمانی در سال 1972 به هم معرفی شدند همدیگر را نمی شناختند و بعدا به خاطر آوردند که همدیگر را زیاد دیده بودند ولی با هم صحبت نکرده بودند.

برای بازی در فیلم " تنگه وحشت " او به یک دندان پزشک 5 هزار دلار داد تا کاری کند دندان او بسیار بد به نظر برسد و بعد 20 هزار پرداخت تا درست شوند ! او برای این فیلم همچنین یکسری خالکوبی کرد که بعد از چند ماه پاک شدند.

در زیر لیست فیلم های او به مرور آورده می شوند :

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…