0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار و فیلم های آلفونسو کوارون

admin . مکزیک, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های آلفونسو کوارون

آلفونسو کوارون

با توجه به اینکه فیلم " جاذبه " اخیرا بیشترین اسکار امسال را برد و اسم آلفونسو کوارون را بیش از پیش سر زبان ها انداخت نگاهی به آثار و فیلم های این کارگردان مکزیکی الاصل می اندازیم.

ابتدا طبق روال بخش زندگینامه و اندکی از حواشی زندگی او را با هم می خوانیم و سپس نگاهی به فیلم های او به مرور زمان در سایت می اندازیم.

آلفونسو کوارون اوروزکو در 28 نوامبر سال 1961 به دنیا آمده است و یک تهیه کننده، فیلم نامه نویس و کارگردان فیلم مکزیکی محسوب می شود که شهرت او به خاطر فیلم های " یک پرنسس کوچک"، " مادر تو هم" و " کودکان بشر " و " جاذبه " است. او همچنین یک سریال ماجراجویی فانتزی به اسم  Believe نیز ساخته است که از شبکه NBC در حال پخش است.

هم منتقدین و هم تماشاگران عامه و خاص سینما کارهای او را دیده و پسندیده اند و او برنده دو جایزه از جشنواره فیلم اسکار تا به حال شده است. در کارنامه او موفق شدن در جوایز فیلم گلدن گلاب و جشنواره فیلم بافتای بریتانیا هم به چشم می خورد.

برادر او و پسرش نیز کارگردان و فیلم نامه نویس هستند و در بعضی کارهای او با او همکاری داشته اند. او با دو کارگردان دیگر مشهور مکزیکی یعنی Guillermo del Toro و گنزالس ایناریتو نیز دوست هست و این سه را به عنوان " سه تفنگدار " سینمای مکزیک می شناسند.

آلفونسو کوارون در مکزیکو سیتی به دنیا آمده است و پسر آلفردو کوارون است، یک فیزیکدان هسته ای که برای آژانس انرژی اتمی بین المللی ایالت متحده برای مدت ها کار میکرده است. دارای دو برادر است که یکی از آن ها یک زیست شناس و دیگری نیز فیلم ساز است.

خود او در دانشگاه ملی مکزیک فلسفه خوانده است و سپس در دانشگاه CUEC فیلم سازی.

کوارون با کار در تلویزیون مکزیک ابتدا به عنوان یک تکنسین و سپس یک کارگردان شروع کرد. کار در تلویزیون باعث شد که او بعدا نقش دستیاری کارگردان را در چندین فیلم آمریکای لاتین از جمله  Gaby: A True Story بر عهده داشته باشد. او در سال 1991 اولین کار کارگردانی خود برای سینما را انجام داد.

بعد از ساخت این فیلم که موفقیت زیادی برای او در مکزیک به همراه آورد، سیدنی پولاک او را استخدام کرد که یک اپیزود سریال " فرشته های سقوط کرده " را که در سال 1993 توسط شبکه شوتایم ساخته می شد کارگردانی کند.

در سال 1995 او اولین فیلم خود را در آمریکا ساخت به اسم " یک پرنسس کوچک " که اقتباسی از یک رمان کلاسیک محسوب می شد، فیلم بعدی او دوباره یک اقتباس ادبی از رمان " آرزوهای بزرگ " چارلز دیکنز بود که رابرت دنیرو در آن بازی می کرد.

فیلم بعدی او به دنبال بازگشت آلفونسو به اسپانیا و ساخت فیلم Y Tu Mamá También بود. فیلم از نظر بین المللی بسیار موفق بود و منتقدین با دید مثبتی به آن نگریستند و باعث شد که دو نویسنده فیلم که برادر محسوب می شدند یعنی آلفونسو و کارلوس کوارون نامزد اسکار شوند.

در سال 2003 او سومین قسمت از سری فیلم های هری پاتر را ساخت به اسم هری پاتر و زندانی آزکابان و به گفته نویسنده سری این کتاب ها یعنی جی.کی. رولینگ این فیلم محبوب ترین فیلم در بین سری ها برای او محسوب می شود و بسیار از دو نسخه قبلی ساخته شده بود.

فیلم بعدی او یعنی " فرزندان بشر " دوباره یک کار اقتباسی بود و بسیار موفق ظاهر شد که برای فیلم سه نامزدی اسکار به همراه آورد و توانست دوتای آن را برنده شود.

در مورد فیلم بعدی او " جاذبه " به موقع در سایت صحبت می شود.

آلفونسو کوارون در زندگی شخصی از سال 2000 در لندن دارد زندگی می کند و با یک بازیگر ایتالیایی در سال 2001 به اسم Annalisa Bugliani ازدواج کرد، این ازدواج تا سال 2008 طول کشید و آن ها یک پسر و یک دختر دارند.

در زیر لیست فیلم های او به مرور آورده می شود و معرفی می شوند.

 

 

 

 

 

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…