3 / 5 (1 votes)

بررسی آثار استیو مک کوئین

admin . انگلیس, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار استیو مک کوئین

استیو مک کوئین

با اونکه دو فیلم بلند هنوز بیشتر نداره و فیلم آخرش رو هنوز ندیدم چون اکران گسترده ای نشده ولی اونقدر ارزش داره که در موردش انسان حرف بزنه و یک بخش رو بهش اختصاص بده !

استیو مک کوئین یک کارگردان فیلم انگلیسی است که در لندن به دنیا آمده است و علاوه بر اینکه کارگردان است، فیلم نامه نویس هم محسوب میشود.

او در 9 اکتبر 1969 در لندن متولد شده است.

استیو در لندن غربی بزرگ شده است و بسیار طرفدار فوتبال بود و حتی در تیم فوتبال St. Georges Colts نیاز بازی میکرد، او در دانشگاه هنر و طراحی چلسی تحصیل کرد و سپس در رشته هنرهای زیبا ( fine arts  ) در دانشگاه گلداسمیت ادامه تحصیل داد، محلی که در آنجا علاقه مند به سینما وفیلم شد. در سال 1993 او گلداسمیت را ترک کرد و در یکی از دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل شد و آنجا بود که بیشتر به فیلم سازی رو آورد.

فیلم کوتاه خرس ( 1993 ) اولین فیلم کوتاه او محسوب می شود که در کالج سلطنتی هنر لندن به نمایش در آمد که یک فیلم 16 میلیمتری بود.

فیلم های کوتاه بعدی او Five Easy Pieces (1995) و Just Above My Head (1996) بودند اولی زنی را نشان میداد که از روی یک طناب در حال عبور است که به ایده کارگردان نشان دهنده آسیب پذیری و استقامت همزمان بود.

سایر فیلم کوتاه او عبارتند از Exodus (1997) و Western Deep (2002) و (Deadpan (1997 و (Static (2009.

مک کوئین در فیلم های خود نگاه خاصی به استقامت، نژاد ( مخصوصا سیاه پوست ها) روابط بشری و انسانیت دارد. او در بسیاری از فیلم های کوتاه خود ظاهر شده است.

در سال 2006 استیو مک کوئین به عنوان یک هنرمند رسمی جنگ به عراق رفت و سال بعد اثر هنری عرضه کرد به اسم Queen and Country که در آن مرگ سربازان انگلیسی را در جنگ عراق به تصویر کشیده بود، چهره هرکدام از این سربازان به صورت یک ورقه تمبر ( روی هم 155 صفحه ) نمایش داده شده بود.

اولین فیلم بلند او یعنی گرسنگی در سال 2008 در رابطه با اعتصاب غذایی زندانی های ایرلندی در سال 1981 بود که در جشنواره کن در سال 2008 برنده جایزه دوربین طلایی شد، او اولین کارگردان بریتانیایی بود که چنین جایزه ای را دریافت می کرد. جشنواره های فیلم تورنتو و سیدنی هم جوایز زیادی برای این فیلم به همراه آوردند و حتی انجمن منتقدین فیلم لس آنجلس جایزه برتر خود را به فیلم ” گرسنگی ” دادند.

از سال 1997 استیو مک کوئین ساکن آمستردام است و همراه با همسر خود و دختر و پسرشان زندگی شخصی برای خودش دارد.

استیو مک کویین دو فیلم بلند ساخته است که در زیر آورده می شوند و سعی دارم فیلم های کوتاه او هم گیر بیارم 🙂

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (2)

  • علیرضا

    |

    ممنون امین جان.
    من کارهای این کارگردان رو خیلی دوست دارم ولی فقط همون دو تا فیلم بلندش رو دیدم…نمیدونم کارگردانی به خوبی ایشون چرا انقدر کم کاره

    پاسخ دادن

    • admin

      |

      خوب علیرضا جان ایشون هنوز 44 سال داره و جا برای پیشرفت زیاد داره من فقط امیدوارم ایشون به دام کلیشه ای به اسم گیشه نیافته و به بلای نولان دچار نشه نمیخوام بگم نولان کارگردان فوق العاده ای نیست که هست ولی خوب من فکر میکنم بعد فیلم هایی نظیر ممنتو و تعقیب و بعد از شروع سری فیلم های بتمن اون نولانی که من دوست داشتم دیگه توی خط دیگه ای افتاد

      ممنون از نظرت

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…