0 / 5 (0 votes)

بررسی فیلم Hollow Triumph

admin . جنایی, درام, ژانر, نوآر, نوآرهای کلاسیک هالیوود

بررسی فیلم Hollow Triumph

فیلم Hollow Triumph / پیروزی تو خالی / Steve Sekely / 1948

فیلم Hollow Triumph

یکی از اون نوآرهایی که زیر صدها خاک مدفون هستند و نظیر گنجی هستند که سالیان سال است از چشمان افراد نهان بوده اند. یک شاهکار با یک پایان بی نظیر.

داستان : جان مولر یک فرد تحصیل کرده در رشته روانشناسی است ولی به دلیل آرزوهای بزرگش پس از آزادی از زندان دوباره نقشه ای برای انجام یک دزدی بزرگ می کشد، این دزدی به دلخواه آن ها پیش می رود ولی شخصی که از او دزدی صورت گرفته است ……..

فیلم Hollow Triumph یا با ترجمه فارسی پیروزی توخالی و دارای عناوین دیگر The Scar یا جای زخم یک نوآر شاهکار است، فیلم نوآری که ارزش آن زمانی مشخص می شود که بیننده شخصیت ها را به خوبی هضم کند، در نوار همه بازنده هستند، نوارهای شیرین با پایان خوش نداریم و اگر فیلم های اندکی پایان را خوش کرده اند فقط به دستور صاحبان بی مغز استودیو ها بوده است، زن و مرد در نوآر به یک اندازه بازنده هستند، زن ها اسیر احساسات و عشقی که به آن نمی رسند و یا وجوه زشت روح خود و مردها اسیر آرزوهای بزرگ و یا روح شیطانی و سیاه خود برای دستیابی به آمال های بزرگ. در فیلم Hollow Triumph ما شاهد فراز و نشیب های زیادی هستیم، در واقع ریتم فیلم به دلیل اینکه فیلمی شخصیت محور است کمی با تعقیب و گریزهای پلیسی دیگر نوآر متفاوت است، نکته قوت فیلم در پایان استثنائی آن و همچنین بازی عالی شخصیت مولر و Evelyn نمود بیشتری دارد، فیلم Hollow Triumph یا با عنوان دیگر فیلم The Scar نوآری ست که در آن به وضوح مشخصه های اصلی نوآر را می توان دید، گرچه عنصر ” زن کشنده ” در این فیلم گم است ولی مهم نیست بار دیگر این “زن” است که پیشبر داستان است.

در فیلم های نوآر و جهان نوآر عنصر سرنوشت نقش جداشدنی از شخصیت ها دارد، سرنوشت های محکوم و مشخصی که بیننده از همان آغاز می تواند تلخی آن را زیر دندان های خود حس کند و این فیلم نمونه بارزی برای این عنصر است.

حواشی فیلم Hollow Triumph :

  • فیلم زیرنویس انگلیسی ندارد.
  • فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است.

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…