0 / 5 (0 votes)

بررسی آثار و فیلم های پائولو سورنتینو

admin . ایتالیا, یک نگاه، یک کارگردان

بررسی آثار و فیلم های پائولو سورنتینو

بررسی آثار و فیلم های پائولو سورنتینو

خوب داریو آرجنتو در بخش یک نگاه یک کارگردان کارگردانان ایتالیای تنها بود، برای همین اسم پائولو سورنتینو رو بد ندیدم کنار او قرار بدم مخصوصا اینکه فیلم آخر او اسکار هم برد.

نگاهی طبق روال بخش به زندگینامه پائولو سورنتینو می اندازیم و سپس سینمای او و معرفی فیلم های او در طول زمان. باشد که دوستان با نظرات خود بیشتر ما را تشویق کنند!

پائولو سورنتینو در 31 می سال 1970 در ایتالیا به دنیا آمده است و یک کارگردان و فیلم نامه نویس جوان ایتالیایی محسوب می شود. سورنتینو در ناپل به دنیا آمده است و اولین کار سینماییش در مقام فیلم نامه نویس بوده است که در سال 1998 به اکران در آمد به اسم Polvere di Napoli . شروع کارنامه فیلم سازی او شبیه بسیاری از کارگردان های دیگر با ساخت فیلم های کوتاه بود و با ساخت فیلم " عواقب عشق " بود که توانست در سال 2004 شهرت بین المللی برای خود کسب کند. فیلم بعدی او " دوست خانوادگی " در جشنواره فیلم کن فرانسه و فستیوال فیلم لندن نمایش داده شد و داستان یک نزول خور بد ذات در دهه 70 زندگی اش است که با دختر زیبای یکی از مشتری هایش رابطه برقرار میکند. فیلم بعدی پائولو سورنتینو  Il Divo بود، که ماجرای یک سیاستمدار ایتالیایی را نشان میداد و این فیلم توانست جایزه Prix du Jury را در جشنواره کن برنده شود.

اولین فیلم انگلیسی زبان این کارگردان جوان و معاصر سینمای ایتالیا فیلم This Must Be the Place بود با بازی شان پن در رابطه با یک ستاره میانسال پولدار موسقی راک که از بازنشستگی خودش خسته می شود. آخرین فیلم این کارگردان هم فیلم " زیبایی بزرگ یا برتر " محسوب می شود که توانست امسال اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را در آکادمی اسکار برنده شود و قبل از آن هم در گلدن گلاب و جشنواره های فیلم دیگری نیز موفق بود.

از حواشی زندگی سورنتینو می توان به این نکته اشاره کرد او در یک خانواده متعلق به طبقه متوسط به دنیا آمد و والدین او زمانی که او 17 سال داشت به علت نشست گاز از دنیا رفتند.

طبق روال بخش نگاهی به آثار و فیلم های او به مرور زمان می پردازیم :

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:, , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • هانیس

    |

    من زیبایی بزرگ رو دیدم راستش خیلی شعاری به نظرم اومد اصلن دوسش نداشتم خسته کننده بود

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

شما برای ارسال نظر باید وارد اکانت خود شوید

آخرین دیدگاهها

admin

|

همانطور که می بینید فیلم رو من 4 سال پیش دیدم حداقل براساس تاریخ نقد وگرنه ممکنه خیلی دیرتر دیده…

رضا

|

سلام و سپاس از توضیحات و نقد خوبتون به نظرم ریتم نیمه اول فیلم که کند و به جا داشت…

رض

|

به نظر من نیمو داره میگه همه ی راه ها درستند و در عین حال همه غلطند ولی این بین…

بهرام

|

خداییش خیلی فیلم پر استرس و وحشتناکیه

شهرام

|

ضمن سلام و عرض ادب خدمت دست اندرکاران سایت و ادمین گرامی و همچنین بازدید کنندگان محترم درخواست کمکی برای…